• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

حوادث غیر مترقبه ۱۶۰۰ میلیارد تومان به کشاورزی آذربایجان غربی خسارت زد

  • کد خبر : 118850
  • 05 مهر 1402 - 12:30
حوادث غیر مترقبه ۱۶۰۰ میلیارد تومان به کشاورزی آذربایجان غربی خسارت زد
یاز اکو - معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در چهارماه اول سال جاری نزدیک به ۱۶۰۰ میلیارد تومان ناشی از حوادث غیر مترقبه به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، عبداله فتح اله زاده، در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان افزود: ۴۴ حادثه شناخته شده در جهان وجود دارد و از این تعداد ۳۴ حادثه در ایران رخ می دهد.

فتح اله زاده تصریح کرد:از مجموع ۳۴ حادثه غیرمترقبه که در ایران رخ می دهد، وقوع ۲۶ حادثه، معادل ۸۰ درصد حوادث غیر مرقبه کشوردر استان را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: در سال زراعی گذشته، بارش تگرگ، وقوع سیل،سرمازدگی ،خشکسالی و زلزله از جمله عوامل طبیعی بودند که به بخش کشاروزی استان خسارت وارد کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه برای کاهش میزان خسارت وارده به کشاورزان بیمه محصولات کشاورزی، مطمئن‌ترین راه برای جبران خسارت حوادث غیرمترقبه است، افزود: صندوق بیمه کشاورزی لازم است حمایت‌های تحت پوشش خود را به صورت فراگیرتر انجام دهد.

وی تاکید کرد: همه ساله از طریق بلایای طبیعی خسارات قابل توجهی به بخش کشاورزی استان وارد می‌شود که در این راستا مشارکت بهره‌برداران بخش کشاورزی، آموزش و آگاه‌سازی کشاورزان در جهت مقابله و نیز کاهش حجم خسارات وارده به این بخش ضروری است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=118850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});