• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
1

محیط زیست آذربایجان‌شرقی با هیچ واحد تولیدی آلاینده مماشات نمی‌کند

  • کد خبر : 122016
  • 01 آبان 1402 - 12:00
محیط زیست آذربایجان‌شرقی با هیچ واحد تولیدی آلاینده مماشات نمی‌کند
یاز اکو - مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: این مجموعه بنا به شرح وظایف و ماموریت های محوله با هیچ واحد تولیدی و صنعتی آلاینده مماشات نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، شهنام اشتری روز دوشنبه در بازدید از کارخانه کلرپارس تبریز، افزود: نظارت و پایش کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان و ادارات تابعه با توجه به افزایش میزان هر نوع آلاینده‌ ای بر اساس برنامه ریزی جامع و هدفمند به طور شبانه روزی انجام می شود.

وی یادآور شد: هیچ گونه مماشاتی با واحدهای آلاینده نداریم و در صورت احراز آلایندگی هر واحد صنعتی و تولیدی، در چهارچوب قوانین محیط زیستی به شدت برخورد خواهیم کرد.

اشتری با تاکید بر اهمیت رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی در کارخانه ها و واحدهای مختلف تولیدی، اظهار کرد: تمام واحدها تحت کنترل مستمر اداره کل حفاظت محیط زیست استان هستند و به صورت مستمر بر روند فعالیت های آنان از نظر آلودگی های احتمالی نظارت جدی می شود.

وی ارزیابی زیست محیطی واحد کلر پارس تبریز را در همین راستا برشمرد و ادامه داد: در این بازدیدهای سرزده بررسی رعایت الزامات محیط زیستی به طور دقیق و طبق میعارهای علمی مورد سنجش قرار می گیرد.

اشتری هدف از این بازدیدها را بررسی وضعیت زیست محیطی، عملکرد تصفیه خانه و رعایت قوانین و مقررات مرتبط با سلامت محیط زیست واحد صنعتی کلر پارس جهت اجرای دقیق استانداردهای ضوابط استقرار واحدهای صنعتی اعلام و اضافه کرد: سایر واحدهای صنعتی استان نیز در آینده با همین روند، بررسی میدانی می شوند.

وی با نمونه ‏گیری از پساب های صنعتی بخش های مختلف کلرپارس و سنجش آزمایشگاهی میزان کمی و کیفی ترکیبات نمونه ها و بررسی فرایند تولیدات آن، وضعیت محیط زیستی موجود کارخانه کلر پارس تبریز را مورد سنجش و ارزیابی دقیق قرار داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=122016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});