• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

جشنواره تئاتر تبریزیم در ایستگاه ششم

  • کد خبر : 122649
  • 06 آبان 1402 - 16:00
جشنواره تئاتر تبریزیم در ایستگاه ششم
یازاکو - ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم به همت شهرداری تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، آیین افتتاح این جشنواره به میزبانی شهرداری منطقه دو و با حضور مسئولین؛ هنرمندان و پیشکسوتان حوزه تئاتر در پارک بزرگ ائل گلی برگزار شد.

در این جشنواره،۲۵۰ هنرمند از استان‌های آذربایجان‌غربی، زنجان، تهران، ایلام، خوزستان، اصفهان، گیلان، کردستان، همدان و آذربایجان‌شرقی حضور دارند.

گفتنی است این جشنواره در روزهای پنجم تا هفتم آبان در پارک ائل‌گلی تبریز برگزار خواهد شد و هنرمندان تئاتر خیابانی و عروسکی در مناطق مختلف شهر اجرا خواهند داشت.

هنر تئاتر در خدمت تعالی روح انسان ها

این گزارش می افزاید، حجت‌الاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر عضو شورای اسلامی تبریز در مراسم افتتاح این جشنواره گفت: در دنیای امروز هنوز هم هنرهای اصیل هستند که می‌تواند نیازهای روحی انسان را پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: شاید امروزه مردم بیشتر طرفدار هنری باشند که بتوانند آن را از بستر مجازی دنبال کنند و از این‌رو هنر سینما طرفدار بیشتری از تئاتر داشته باشد، اما این تئاتر است که می‌تواند به صورت زنده با مردم ارتباط برقرار کند و تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: هنر با تمام زبان‌ها و شاخه‌هایش اگر بخواهد پیام‌های زیبایی را به مخاطب انتقال دهد، قادر به انتقال همه‌ی آن پیام‌ها نخواهد بود پس برای انتقال زیبایی‌های هستی بستر بی‌نهایتی وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت رشد فعالیتهای هنری و فرهنگی در شهر همچنین گفت: جامعه ای که در آن هنر رشد نکند نمیتواند به رشد و تعالی برسد.

اشتیاق همیشگی میزبانی شهر تبریز

مهدی لزیری پیشکسوت برجسته تئاتر در ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم گفت: مایه مباهات است که ما میزبان هنرمندان تئاتر خیابانی کشور در تبریز هستیم و بنده از سوی هنرمندان تبریزی به این عزیزان خوش‌آمد عرض می‌کنم.

مهدی لزیری ضمن تقدیر از متولیان حوزه فرهنگی اجتماعی در برگزاری این رویداد هنری بزرگ ؛ افزود: حضور مسئولان و پیشکسوتان و استادان تئاتر، بیان‌گر اشتیاق همیشگی میزبانی شهر تبریز از هنرمندان است که حتی در این مدت کوتاه میزبان عزیزان باشیم.

این پیشکسوت تئاتر با اشاره به تقارن زمانی افتتاحیه جشنواره استانی تئاتر صحنه‌ای گفت: ما این تقارن را به فال نیک می‌گیریم که در افتتاحیه جشنواره تئاتر صحنه‌ای استان، شاهد حضور هنرمندان تئاتر خیابانی کشور در استان هستیم.

لزیری با اشاره به خلاقیت همیشگی هنرمندان تئاتر خیابانی و توجه به مسائل روز و انسانی جهان گفت: اگر در این جشنواره گریزی به مسائل غزه نیز داشته باشیم، شاهد خلاقیت بیشتری از سوی هنرمندان خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=122649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});