• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

زنجان استان سبز کشور به لحاظ پایین بودن آلایندگی فرآورده‌های نفتی است

  • کد خبر : 122855
  • 08 آبان 1402 - 14:00
زنجان استان سبز کشور به لحاظ پایین بودن آلایندگی فرآورده‌های نفتی است
یازاکو - مدیر شرکت نفت منطقه‌ای زنجان گفت:‌ زنجان با توسعه شبکه گاز رسانی و حذف سوخت مایع به ویژه نفت کوره طی سه سال متوالی، عنوان استان سبز کشور را به لحاظ پایین بودن میزان آلایندگی فرآورده‌های نفتی مصرفی کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا،‌حمید حبیبی در نشست خبری با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی توسعه استفاده از گازها و سوختهای با استاندارد بالاست، افزود: در این راستا جایگاه های سی ان جی در استان توسعه یافته است‌.

وی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین ۵۰۰ هزار مترمکعب سی ان جی در استان توزیع می‌شود، اظهار داشت: هم اکنون ۴۰ باب جایگاه عرضه سی ان جی در استان فعال است که گاز طبیعی را به عنوان جایگزین بنزین توزیع می کند.

این مسوول خاطرنشان کرد : همچنین روزانه به طور میانگین یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین در استان توزیع می‌شود که این میزان عدد بزرگی است چراکه زنجان در مسیر ترانزیت و قلب استان های شمال‌غرب کشور قرار دارد.

حبیبی با بیان اینکه روزانه ۲۵۰ هزار لیتر نفت سفید در استان توزیع می‌شود، ادامه داد: از ۹۴۸ روستای شناسایی شده در استان ۲۶۰ روستای سخت گذر و بد مسیر به عنوان جامعه هدف توزیع نفت سفید انتخاب شده است.

وی میانگین مصرف روزانه نفت گاز در استان را ۲ میلیون لیتر بیان کرد و گفت: گستره مصرف این فرآورده متنوعتر از بنزین و شامل سوخت ماشین آلات کشاورزی، حمل و نقل عمومی، کارخانجات و سوخت ذخیره تمام صنایع، ادارات گازسوز و بیمارستان هاست.

مدیرشرکت نفت منطقه ای زنجان با اشاره به برنامه ریزی پنج ساله برای افزایش تعداد نازلها در جایگاههای عرضه سوخت،‌ گفت:‌ این برنامه از ۲ سال گذشته اجرا شده و از ۶۲۰ نازل هم اکنون به ۸۰۰ نازل در استان رسیده ایم که این تعداد تا پایان برنامه هدفگذاری شده به یک هزار نازل خواهد رسید.

حبیبی خاطر نشان کرد:‌ تا پایان امسال پنج جایگاه عرضه سوخت نیز در استان راه اندازی می شود که سه باب از این جایگاه ها دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=122855

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});