به گزارش پایگاه خبری یازاکو، باغبان در جلسه علنی شورای شهر گفت: در جلسه گذشته اعلام کردیم که برخی ردیفهای عمرانی با این عملکرد صفر هستند، که شهردار توضیحاتی دادند. کدام مورد از پروژه ها برای سازمان ها است، بیان شود؟
وی گفت: درصد تحقق عمرانی و جاری سازمانها در سازمان ها ایدهآل بود، و انتظار داریم در نیمه دوم سال نیز تحقق بالای پنجاه داشته باشد.
وی افزود: برخی سازمانها نیز درصد تحقق پایین تر از ۵۰ درصد دارند که منتظر توضیحات آنها هستیم.
باغبان گفت: در رابطه با آرامستان ها و جایگزینی وادی رحمت اگر موردی وجود دارد بگویید، مطالعاتی در این رابطه انجام شده یا نه؟ و در چهار پنج سال آتی چه اقداماتی در این زمینه انجام خواهد گرفت؟
وی در خصوص بلیط اتوبوس ها گفت: در رابطه با ترمینال، فروش بلیط و ساعتهای حرکت اتوبوس همگی پر هستند و امکان خرید وجود ندارد. ولی در خود ترمینال مسافرگیری انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه سازمان حمل و نقل ریلی مهمترین سازمان شهرداری است که هزینه زیادی برای آن انجام شده است کفت: سال گذشته گفته بودید خط یک خرداد ماه تمام می شود و تا نیمه سال آمدیم ولی همچنین نواقصی وجود دارد آیا میتوانیم زمانی برای اتمام خط یک تعیین کنیم؟
وی تاکید کرد: عملکرد تاکسیرانی در نوسازی تاکسیهای شهر را عنوان کنید و آمار امسال را نیز بیان کنید، تبریز رتبه اول نوسازی تاکسیرانی در کشور را دارد
فروش بلیط اتوبوس در ترمینال به شهرداری ربطی ندارد
شهردار تبریز در پاسخ به سوالات نوای باغبان گفت: در رابطه با وادی رحمت، تلاش داریم از ظرفیت آنجا استفاده کنیم و از سال گذشته بحث مکانیابی را شروع کرده و با شورای تامین نامهنگاری کردیم و امیدوارم تا پایان سال مکان یابی شود و برای سال بعد در بودجه خود پیشبینی کنیم.
وی گفت: در رابطه با فروش بلیط ترمینال، به ما ارتباطی ندارد.
وی گفت: امسال فصل سرمایهگذاری در اتوبوس های بین شهری داشتیم که اولویت خود را برای اتوبوس های درونشهری گذاشتیم.
هوشیار تاکید کرد: فرمتی تهیه کردیم که اگر شورا حمایت کند، برای خریداری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بین شهری برنامه ای داریم.
شهرداری تبریز گفت: توسعه ۵۰ هکتاری عون بن علی، راههای دسترسی به عون بن علی، و تکالیف این سازمان در دریافت وام را پیش بینی کردیم.
وی تشریح کرد: عملکرد ردیف آسفالت در سازمان عمران رقم بسیار بالایی است.
هوشیار گفت: بسیاری از سندهای ما بین راهی هستند و طبیعتا پایان سال نمود بیشتری در تحقق بودجه و عملکرد خواهد داشت.
شهردار تبریز در خصوص مترو عنوان کرد: در بحث مترو، در سه موضوع مشکل داریم که دو موضوع نهایی شده است، یکی تهویه که در مرحله تست است و دیگری خرید پله برقی که در دست نصب است.
وی گفت: موضوع سیگنالینگ نیز با پیمانکاران صحبت کردیم که بتوانیم لوکال انجام دهیم.
وی ادامه داد: خط یک از نظر ما تمام است و تلاش داریم روزانه ۱۰۰ هزار مسافر جابجا کنیم.
هوشیار گفت: سازمان سرمایهگذاری نیز فعال شده است و تلاش داریم که پروژههای نیمهتمام تعیین تکلیف شوند و برخی پروژهها بعد از هفت هشت سال فعال شده و برخی خلع ید شده اند.
وی تاکید کرد: امیدواریم مواردی که برای سرمایهگذاری پیشبینی کرده ایم، سال بعد با قدرت بسیاری پیش ببریم.
هادی در جلسه علنی شورا گفت: از فعالیتهای شهرداری تقدیر و تشکر میکنیم از پروژه های عمرانی گرفته تا اقدامات خدمات شهری همه و همه خوبند و در مقایسه با چند سال پیش این ها را شاهد هستیم که چه کارهایی در راستای شهرداری اجرایی شده است.
وی گفت: انشاالله برنامه هایی که در بودجه امسال پیش بینی شده بود تا پایان سال اجرایی و به مرحله بهره برداری برسند.
این دستور جلسه با رای اکثریت اعضای شورا تصویب شد.