• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

استاد دانشگاه کرکوک: به استفاده از ظرفیت های تبریز علاقمندیم

  • کد خبر : 124427
  • 24 آبان 1402 - 15:00
استاد دانشگاه کرکوک: به استفاده از ظرفیت های تبریز علاقمندیم
یازاکو - استاد دانشگاه کرکوک عراق با بیان اینکه پس از گذراندن چندین جنگ و ناامنی در عراق، اینک نوبت بازسازی و توسعه اقتصادی و تجاری در این منطقه است، گفت: به استفاده از ظرفیت های تبریز در زمینه های فرهنگی، تجاری و درمانی علاقمندیم.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، روز چهارشنبه پروفسور« صالح حسین اکبر » در دیدار با رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه ارتقای ارتباطات اقتصادی و فرهنگی می تواند به نفع ۲ طرف به ویژه توسعه کرکوک باشد، خاطرنشان کرد: کلانشهر تبریز به دلیل قابلیت های بالا ، اشتراکات فرهنگی و زبانی و نزدیکی به کرکوک می تواند گزینه مناسبی برای توسعه روابط در تمام زمینه ها باشد.

رئیس مرکز فرهنگی کرکوک گفت: زمینه های لازم برای ارتقای همکاری های فرهنگی فراهم است و علاوه بر میزبانی از زائران اربعین از سمت مرز تمرچین، شخصیت ملا محمد فضولی به عنوان شاعر اهل کرکوک نیز می تواند بستر مناسبی برای مراودات فرهنگی متقابل باشد.

این استاد دانشگاه کرکوک در ادامه با اشاره به کمبود امکانات درمانی در کرکوک درخواست کرد شرایط لازم برای حضور شهروندان این شهر برای استفاده از مراکز درمانی تبریز فراهم شود.

در این دیدار رئیس شورای شهر تبریز با طرح پیشنهاد خواهرخواندگی تبریز و کرکوک، گفت: قابلیت های ۲ طرف می تواند منجر به ارتقای روابط اقتصادی و فرهنگی بین ۲ شهر مهم کشورهای ایران و عراق شود.

لزوم برقراری پرواز بین فرودگاه های تبریز و کرکوک

شهرام دبیری با تشریح ظرفیت های موجود در کلانشهر تبریز گفت: علاوه بر قابلیت های تجاری، تولیدی و صنعتی، کهن شهر تبریز در حوزه جذب گردشگر نیز می تواند میزبان مهمانان عراقی باشد.

وی همچنین با بیان اینکه تبریز در حوزه گردشگری سلامت نیز میزبان مراجعانی از کشورهای اطراف است، آمادگی این شهر را برای پذیرایی از بیماران کرکوک و شهرهای اطراف آن اعلام کرد.

دبیری با تاکید بر لزوم برقراری پرواز بین فرودگاه های تبریز و کرکوک، گفت: این موضوع می تواند عامل ارتقای روابط بین فعالان اقتصادی، تجاری و فرهنگی ۲ طرف باشد.

کرکوک در ۲۵۰ کیلومتری شمال بغداد قرار گرفته و یکی از غنی‌ترین شهرهای عراق از لحاظ منابع نفتی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=124427

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});