• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
1

ساخت پارک سفال در شهر کوزه ایران

  • کد خبر : 124922
  • 29 آبان 1402 - 14:00
ساخت پارک سفال در شهر کوزه ایران
یازاکو - شهردار کوزه کنان از توابع شهرستان شبستر از ساخت پارک سفال در این شهر که به شهر کوزه ایران معروف است، خبر داد و گفت: پیشنهاد ثبت این شهر به عنوان شهر ملی سفال کشور نیز مطرح شده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، سیدباقر موسویان روز دوشنبه، اعتبار هزینه شده برای ساخت این بوستان شهری را ۱۷ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: این بوستان در مساحت ۲ هزار متر مربع ساخته شده است و در طراحی آن نیز از نماد کوزه سفالی استفاده شده، این پارک نخستین پارک سفال ایران است.

وی همچنین به ساخت بوستان « هادی کهریز» در مساحت پنج هزار متر مربع با ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اشاره کرد و گفت: بوستان های محلی « حاجی لار » و « ینگیلر » هم با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای افزایش فضای سبز شهر و تسهیل دسترسی شهروندان به فضاهایی به دور از آلاینده های شهری ساخته شده است .

موسویان با اشاره به فعالیت های شهرداری برای مسیرگشایی و اصلاح معابر شهری، از بازسازی خیابان محله بالای کوزه کنان خبر داد و گفت: برای زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت این خیابان چهار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به ۲ هزار تن آسفالت ریزی در معابر شهر کوزه کنان، از چهار هزار متر سنگفرش و پیاده روسازی خبر داد و افزود: طرح مطالعاتی دفع آب های سطحی شهر هم برای جلوگیری از خطر سیل با یک میلیارد ریال اعتبار آماده شده است.

شهرداری کوزه کنان به درجه پنج ارتقا یافت

شهردار کوزه کنان همچنین با اعلام اینکه این شهرداری به درجه پنج ارتقا یافته است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده در سه ماه گذشته و بر اساس شیوه‌نامه و عوامل ناظر بر درجه بندی شهرداری‌ها، وزیر کشور موافقت خود را با ارتقاء درجه شهرداری کوزه کنان اعلام کرد.

موسویان با بیان اینکه وزارت کشور شهرداری‌ها را بر اساس شاخص‌های کلی درجه‌بندی می‌کند، بیان کرد: این درجه‌بندی به عنوان شاخصی برای تعیین توسعه یافتگی شهر، میزان اعتبارات عمرانی، تسهیلات دولتی، تامین بودجه تجهیزات و ماشین آلات و موارد دیگر مهم است.

شهردار کوزه کنان با اشاره به اینکه درجه شهرداری‌ها بر اساس توسعه یافتگی از یک تا ۱۲ است، گفت: شهرداری کوزه کنان تا قبل از این اتفاق دارای درجه سه بود.

موسویان خاطرنشان کرد: با ارتقاء درجه شهرداری کوزه کنان ساختار تشکیلاتی این شهرداری تغییر پیدا خواهد کرد.

شهردار کوزه کنان همچنین بودجه سال جاری شهرداری را ۱۸۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: ۸۰ درصد بودجه شهرداری محقق شده است .

به گزارش ایرنا؛ «کوزه کنان» مهد تولید سفال در کشور محسوب می شود و پیشنهاد ثبت این شهر به عنوان شهر ملی سفال کشور هم مطرح شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=124922

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});