• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
5

بیش از ۶۳ هزار مترمربع فرش دستباف در استان اردبیل تولید شد

  • کد خبر : 124947
  • 29 آبان 1402 - 17:00
بیش از ۶۳ هزار مترمربع فرش دستباف در استان اردبیل تولید شد
یازاکو - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تولید افزون بر ۶۳ هزار مترمربع فرش دستباف از سوی بافندگان و کارگاه‌ها در مناطق مختلف این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، مسعود ایرانی روز دوشنبه تشریح کرد: استان اردبیل در حوزه فرش دستباف شرایط رو به رشدی را تجربه می‌کند، به طوری که امسال بیش از پنج هزار و ۵۶۲ فقره کارت قالی‌بافی از سوی اتحادیه‌های صنفی و روستایی این استان صادر شده است.

وی افزود: حمایت از بافندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف استان اردبیل بر همین اساس به جد پیگیری شده است و از جمله متقاصیان واجد شرایط برای دریافت بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارهای مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: امسال همچنین در بحث تسهیلات تبصره ۱۶ بیش از ۲۹۰ نفر از بافندگان به بانک‌های عامل در استان معرفی شدند که مبلغی حدود ۲۱۳ میلیارد ریال تسهیلات جذب کردند.

وی با اشاره به برگزاری ۲ نمایشگاه فرش دستباف در نیمه نخست سال جاری در استان اردبیل، اضافه کرد: افزون بر ۸۰۰ فقره مجوز مشاغل خانگی و ۲۶ فقره پروانه تولید، بهره‌برداری و جواز تاسیس جدید صادر شده است.

ایرانی در ادامه از انجام ۲ هزار و ۲۰۰ مورد بازدید سه‌جانبه از کارگاه‌های بیمه شده استان در راستای نظارت بر کم و کیف فعالیت آنها خبر داد و اظهار کرد: ۵۳ نفر نیز برای برقراری دوباره بیمه‌هایشان به بیمه تامین اجتماعی اردبیل معرفی شدند.

حدود ۵۰ هزار بافنده و ۱۷۵ کارگاه در زمینه تولید فرش دستباف در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که بیشتر تولید آنها شامل بیجار، ریزه ماهی و مسند است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=124947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});