• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
5

سفیر فنلاند: ایران کشور دوست و ارزشمند است

  • کد خبر : 125174
  • 01 آذر 1402 - 18:00
سفیر فنلاند: ایران کشور دوست و ارزشمند است
یازاکو - سفیر فلاند با اشاره به ضرورت گسترس همکاری‌ها بین ۲ کشور گفت: ایران برای ما یک کشور دوست و ارزشمند است.

«کاری کاهیلوئوتو» روز چهارشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: دنبال راهی هستیم که روابط را مستحکم تر کنیم و روابط بین ۲ کشور را بهتر کنیم ما هیچ وقت رابطه مان را با ایران قطع نکردیم و دنبال گسترش آن هستیم.

وی با بیان اینکه هدف من از این سفر آشنایی با دریاچه ارومیه است، افزود: ما از منابع قوی آب برخوردار هستیم و آماده ایم تجربیات خود را برای کمک به دریاچه ارومیه انتقال دهیم.ما از منابع قوی آب برخوردار هستیم و آماده ایم تجربیات خود را برای کمک به دریاچه ارومیه انتقال دهیم.

وی گفت: آذربایجان شرقی از لحاظ سیاسی مهم و برای هر سفیری ارزشمند است و ما هم در اینجا به دنبال گسترس فعالیت‌ها هستیم امیدواریم با رفع تحریم‌ها این اتفاق مهم رخ دهد.

کاهیلوئوتو به ظرفیت‌های کشور فنلاند اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه محیط زیست، مدیریت آب و آموزش سرآمد هستیم که امیدواریم شرایط بین المللی تغییراتی را ایجاد کند و بتوانیم صفحه جدید دیگری از روابط با جمهوری اسلامی ایران را آغاز کنیم.

فنلاند می تواند تاثیر مثبتی در توسعه روابط ایران و اروپا داشته باشد

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم ارتباط سازنده با فنلاند تاکید کرد و گفت: این کشور می تواند تاثیر مثبتی در توسعه روابط ایران و اروپا داشته باشد.

عابدین خرّم نیز در دیدار سفیر فنلاند با وی با بیان اینکه ارتباط ایران و فنلاند می‌تواند به نفع ۲ کشور باشد، اظهار کرد: فنلاند نسبت به بعضی از کشورهای اروپایی مستقل تر عمل می‌کند و این موضوع فرصت خوبی برای بهبود و بهتر شدن روابط دوجانبه است.

وی گفت: از حضور و همراهی این کشور استقبال می کنیم و با توجه به ظرفیت هایی که در آذربایجان شرقی و فنلاند وجود دارد در صورت فراهم بودن شرایط و رفع تحریم ها، کارهای بزرگی می توان انجام داد.

خرم به تحریم‌های ظالمانه آمریکا ضد ایران اشاره کرد و گفت: بسیاری از بیماران پروانه‌ای در کشورمان به علت نبود دارو که ناشی از این تحریم هاست جان خود را از دست می‌دهند، از کشورهای اروپایی انتظار داریم برای شکستن این تحریم‌ها به وظایف انسانی خود عمل کنند.از کشورهای اروپایی انتظار داریم برای شکستن این تحریم‌ها به وظایف انسانی خود عمل کنند.

وی همچنین در این دیدار به ظرفیت‌های استان اشاره کرد و افزود: از لحاظ میراث فرهنگی ظرفیت های بالایی داریم و تبریز قطب علمی و پزشکی در شمال غرب کشور به شمار می رود ضمن اینکه در حوزه صنعت و هایتک میز جایگاه خوبی داریم.

فنلاند، کشوری در شمال اروپا است حدود ۵.۶ میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن شهر هلسینکی است که از شمال با نروژ، از شرق با روسیه و از غرب با سوئد مرز زمینی دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=125174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});