• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

ذخیره ۵۰۰ هزار لیترمحلول درمخازن منطقه ۳ جهت اجرای طرح محلول پاشی در زمستان

  • کد خبر : 125338
  • 04 آذر 1402 - 8:46
ذخیره ۵۰۰ هزار لیترمحلول درمخازن منطقه ۳ جهت اجرای طرح محلول پاشی در زمستان
یازاکو - شهردار منطقه 3 تبریز از ذخیره 300 هزار لیترمحلول در مخازن کارگاه امانی شهرداری منطقه 3 جهت اجرای طرح محلول پاشی معابر در زمستان سال جاری خبر داد و گفت: حجم ذخیره محلول منطقه سال گذشته ۱۵۰ هزار لیتر بود که این رقم در زمستان امسال به ۵۰۰ هزار لیتر افزایش یافته و با بهره گیری از ۶ دستگاه برف روب و 3 دستگاه نیسان محلول پاش و ۳ دستگاه گریدر آمادگی لازم برای تسهیل تردد در معابر منطقه وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از امور ارتباطات شهرداری منطقه ۳ تبریز، علی قاسمی در جریان بازدید خبرنگاران رسانه های گروهی از کارگاه امانی این منطقه با اعلام این خبر گفت: با دستور شهردار تبریز و در راستای حفاظت از محیط زیست، برای نخستین بار از سال گذشته با حذف نمک پاشی در فصل زمستان از شیوه محلول پاشی نسبت به یخ زدائی معابر اقدام شده که در این خصوص امسال شهرداری منطقه ۳ تبریز ۵۰۰ هزار لیتردر مخازن کارگاه امانی محلول ذخیره کرده است.

وی افزود: شهردار تبریز در راستای صیانت از محیط زیست و رفع معضلات و زیان ناشی از نمک‌پاشی، ممنوعیت نمک‌پاشی در زمستان را اعلام کرده است و امسال نیز مثل سال گذشته به هیچ وجه در زمان بارش نمک‌پاشی نخواهیم داشت.

قاسمی با اشاره آسیب های ناشی از نمک پاشی در حوزه های مختلف اعم ازآلوده کردن منابع آب زیرزمینی، تخریب آسفالت، آسیب رساندن به فضای سبز گفت: نمک‌پاشی باعث خورندگی زیرساخت‌های شهری و آسفالت معابر می‌شود اما این محلول ترکیبی از نمک، آهک و آب است که هیچگونه خورندگی برای آسفالت وهمچنین آثار مخرب نسبت به محیط زیست ندارد.

وی افزود:این منطقه در اجرای این طرح پیشگام بوده و یکی از مجهزترین کارگاههای امانی را دارد.

وی تصریح کرد: از تمام شهروندان و اصحاب رسانه تقاضا داریم در راستای اجرای این طرح یاری گر مدیریت شهری بوده و در جهت حفاظت از محیط زیست همراه ما باشند.

علی قاسمی در پایان تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم حدالمقدور در زمان بارش برف از تردد در معابر شهر خودداری کنند تا نیروهای خدمات شهری به نحو احسن به بروف روبی اقدام کنند.

این تور رسانه‌ای به منظور بازدید از ماشین‌آلات و امکانات زمستانی شهرداری و واحد محلول‌سازی معاونت خدمات شهری، با حضور جانشین معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تبریز یوسف قوام، علی قاسمی شهردار منطقه ۳ تبریز و جمعی از اصحاب رسانه تبریز برگزار شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=125338

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});