• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

ارزش دارایی های مردم، زیر سایه تورم روز به روز کاهش می یابد

  • کد خبر : 125983
  • 09 آذر 1402 - 11:01
ارزش دارایی های مردم، زیر سایه تورم روز به روز کاهش می یابد
یازاکو - تحلیل گر ارشد اقتصادی تامین سرمایه تمدن در همایش چشم‌انداز بازارهای مالی و فرصت‌های کسب سود، اظهار کرد: در کشوری مثل ایران که تورم‌های بالایی وجود دارد، ارزش پس‌اندازها و دارایی‌های ما به صورت سالانه، روز به روز کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، شهبد صیقلانی، تحلیل گر ارشد اقتصادی تامین سرمایه تمدن در همایش چشم‌انداز بازارهای مالی و فرصت‌های کسب سود، اظهار کرد: در کشوری مثل ایران که تورم‌های بالایی وجود دارد، ارزش پس‌اندازها و دارایی‌های ما به صورت سالانه، روز به روز کاهش می یابد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری باعث می‌شود تا علاوه بر حفظ ارزش پول، دارایی در مقابل تورم حفظ شود.

کارشناس ارشد اقتصادی تامین سرمایه تمدن با  اشاره به اینکه نباید کورکورانه وارد بازار شویم، افزود: چهار متغیر اساسی، برای شناسایی شرایط اقتصادی وجود دارد.

وی ادامه داد: برای شناخت روندهای اقتصادی، ابتدا باید تولید ناخالص داخلی و رشد یا افت آن را بررسی کرده و تولید ناخالص داخلی در سال‌های اخیر رشد حدود چهار درصدی را تجربه کرده که عدد معقولی است.

صیقلانی با اشاره به اینکه نقدینگی، دومین متغیر برای سرمایه‌گذاری است، افزود: از سال ۹۳، حجم پول و نقدینگی رشد بالایی را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه تورم، دیگر موضوع مهمی است که در موضوع سرمایه‌گذاری وجود دارد، عنوان کرد: در اقتصاد ایران به دلیل تورم‌های پی‌درپی، اگر پس انداز خانوار سرمایه‌گذاری نشود، روزبه روز از ارزش پول کاسته می‌شود.

صیقلانی ضمن معرفی خدمات تامین سرمایه تمدن، گفت: صندوق‌های مبتنی بر سهام تامین سرمایه تمدن در سال‌های گذشته سود بهتری نسبت به سهام را نصیب سرمایه‌گذاران کرده‌ است.

وی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه، تاکید کرد: سرمایه گذاری در صندوق‌های مختلط (سهام و اوراق قرضه) باعث می‌شود که در بازه دو، سه ساله نسبت به سرمایه‌گذاران در سایر بازارها بازدهی بیشتری به دست آورد.

صیقلانی گفت: تامین سرمایه تمدن یک پکیج کامل از تمام ابزارهای فعالیت در بازارهای مالی را جهت کسب سود مناسب در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=125983

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});