• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
2

رشد ۵۷ درصدی صادرات کالا از مرز تمرچین پیرانشهر

  • کد خبر : 126999
  • 18 آذر 1402 - 13:00
رشد ۵۷ درصدی صادرات کالا از مرز تمرچین پیرانشهر
یازاکو - فرماندار پیرانشهر از رشد ۵۷درصدی صادرات کالا از مرز تمرچین طی هشت ماه نخست سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری صداوسیمای، خضرکاک درویشی اظهار داشت:مرز تمرچین پیرانشهر در حوزه ترانزیت کالا از مبدا خارجی با رشد ۱۰۳ درصدی روبه رو شده است که این میزان ترانزیت کالا از این مرز نشان دهنده استقبال خوب کشور‌های همسایه از مسیر گمرک تمرچین است.

کاک درویشی گفت: مرز تمرچین پیرانشهر با واردات کالا با رویه مرزنشینی با رشد ۲۵ درصد نشان از پتانسیل مناسب صادرات و واردات کالا از این مرز است و آماده سازی زیرساخت‌های منتهی به این مرز بخصوص در حوزه راه سازی علاوه بر افزایش تردد زائرین اربعین حسینی میتواند آمار صادرات و ترانزیت کالا را از این مرز به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

وی همچنین در خصوص آمار تردد مسافر از این مرز نیز گفت: تردد مسافرین از مرز تمرچین طی هشت ماه نخست سال نسبت به میزان مشابه سال گذشته ۲۵درصد افزایش داشته است.

اشرفی مدیرکل گمرک تمرچین نیز در این گفتگو اظهار داشت: عمده کالا‌های صادراتی از این مرز مصالح خام معدنی، مواد غذایی و بهداشتی، شوینده ها، مشتقات نفتی و مصالح ساختمانی از جمله فولاد که برای صنایع پیچ و مهره استفاده میشوند دانست و گفت: عمده کالا‌های ترانزیتی از مبدا عراق از مسیر ترانزیتی ایران به افغانستان و پاکستان را مشتقات نفتی تشکیل میدهد.

اشرفی در پایان گفت: عمده کالا‌های ترانزیتی از مسیر ایران به عراق و کشور‌های حوزه مدیترانه نیز کالاهایی، چون خودرو، گندم و صنایع چوبی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=126999

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});