• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
3

آغاز فعالیت ۲۰۰ کارخانه جدید با هزینه ۷.۸ همت در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 128991
  • 06 دی 1402 - 16:00
آغاز فعالیت ۲۰۰ کارخانه جدید با هزینه ۷.۸ همت در آذربایجان شرقی
یازاکو - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر این که آذربایجان شرقی در راه اندازی واحدهای جدید ایجادی رتبه سوم کشور را در اختیار دارد، گفت: طی 9 ماهه گذشته و بر اساس پروانه‌های بهره‌برداری صادره ایجادی، 200 کارخانه جدید فعالیت خود را آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی ۹ ماهه گذشته و بر اساس پروانه‌های بهره‌برداری صادره ایجادی، ۲۰۰ کارخانه جدید فعالیت خود را آغاز کردند که این تعداد کارخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با هزینه ۷.۸ همت (هزار میلیارد تومان) بنا نهاده شده و زمینه اشتغال دو هزار و ۷۰۰ نفر نیروی کار جدید را فراهم آورده است.

وی ادامه داد: بیشترین واحدهای تولیدی جدید مربوط به گروه های صنعتی لاستیک و پلاستیک، غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی و غیره است.

عظمایی همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی کارخانه های جدید در سطح استان گفت: بیشترین واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده ایجادی در تبریز، شبستر، آذرشهر و بستان‌آباد است.

مدیرکل صمت استان همچنین به رتبه سوم استان در راه اندازی طرح های توسعه ای نیز اشاره کرد و افزود: ۱۹۰ طرح توسعه‌ای با سرمایه‌گذاری حدود هشت همت (هزار میلیارد تومان) و افزایش اشتغال حدود شش هزار نفر در استان راه‌اندازی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=128991

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});