• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

آیا “گردشگری قرنطینه” آغاز شده است؟

  • کد خبر : 13089
  • 11 اردیبهشت 1400 - 12:45
آیا “گردشگری قرنطینه” آغاز شده است؟
یاز اکو - در حالی که شرکت های گردشگری ترکیه اقدام به انتشار تبلیغات فروش پکیج ویژه تعطیلات در ایام قرنطینه سراسری کرده بودند، پانصد هزار نفر برای سفر به سایر شهرهای ترکیه به ایستگاه های اتوبوس رفتند.

به گزارش واحد ترجمه یاز اکو به نقل از توریزم آکتوال، با انتشار خبر قرنطینه سراسری ۱۸ روزه توسط ریاست جمهوری ترکیه، مشخص شد که برخی از شرکت های گردشگری قبل از شروع تعطیل سراسری، انتشار آگهی ویژه ایام قرنطینه از ۲۹ آوریل الی ۱۷ مه را آغاز کرده بودند.
به گزارش بلومبرگ، مصطفی ییلدیریم، رئیس اتحادیه اتوبوس داران ترکیه اعلام کرد که ۲۵۰ هزار نفر از استانبول برای سفر به پایانه اتوبوس ها هجوم آوردند. طبق داده های ییلدیریم به نظر می رسد این رقم در کل ترکیه به پانصد هزار نفر می رسد.
سردار کارچیلی اوغلو، رئیس انجمن مدیران هتل های حرفه ای شهر بدروم اعلام کرد که اگر کسانی که می خواهند در قرنطینه تعطیلات خود را طی کنند، قبل از تاریخ ۲۹ آوریل وارد هتل شوند، هیچ مشکل قانونی وجود ندارد.
سردار کارچیلی اوغلو اضافه کرد: تصمیم به تعطیلی سراسری بسیار غیرمنتظره گرفته شد به طوری که صنعت گردشگری ترکیه که در یک سال اخیر در وضعیت دشواری قرار داشت، در چند روز گذشته به دنبال طرح جایگزینی بود. هر گردشگری که در تاریخ ۲۹ آوریل وارد شود می تواند به طور قانونی تا ۱۷ مه در آن هتل اقامت داشته باشد. هیچ مشکلی از نظر قانونی وجود ندارد. متأسفانه بخش گردشگری در ماه های اخیر انتظارات زیادی داشته است، اما با انتشار اخبار کشورهای اروپایی در وضعیت بسیار دشواری قرار گرفته است. در حال حاضر هم اجرای برنامه قرنطینه سراسری با یک تصمیم ناگهانی برای کسب و کارهایی که هتل های خود را تازه باز کرده اند کاملاً منفی است. آنها در این مدت کوتاه به دنبال راهی برای جلب توجه گردشگران محلی هستند. فکر نمی کنم تقاضای زیادی وجود داشته باشد. اما ما نمی توانیم از گردشگرانی که می خواهند به تعطیلات بروند جلوگیری کنیم.
از سوی دیگر کایا دمیرر رئیس انجمن رستوران داران و مراکز سرگرمی ترکیه با اشاره به اینکه رزرو قبل از قرنطینه سراسری یک رویکرد اخلاقی نیست گفت: ایجاد یک محیط بهداشتی مناسب در سراسر کشور تا ۱۷ مه، کاهش موارد مبتلا و مهمتر از همه این قرنطینه سراسری از نظر بهداشتی یک فرایند بسیار مهم است. در هر حال کسانی که کسب و کار خود را برای جذب گردشگران باز نگه می دارند حرکت ناعادلانه ای می کنند و من چنین رفتارهایی را اخلاقی و مناسب نمی دانم.
مصطفی ییلدیریم رئیس اتحادیه اتوبوس دارن ترکیه می گوید: بعد از انتشار خبر قرنطینه سراسری به مدت ۱۸ روز در ترکیه یک سیل مسافرت برای تعطیلات به وقوع پیوست بطوریکه ۲۵۰ هزار نفر در استانبول و ۵۰۰ هزار نفر در ترکیه به ایستگاه های اتوبوس هجوم آوردند. ییلدیریم با بیان اینکه آنها به دلیل تراکم مسافر به وزارت کشور مراجعه کردند، اضافه کرد که اجازه سفر که از ساعت ۱۹ شب عصر روز پنجشنبه ۲۹ آوریل تمام می شد تا ساعت ۲۴ شب در ترکیه تمدید شد

منبع: توریزم آکتوال
مترجم: مهدی عباسی

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});