• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

بیش از ۱۷ هزار تن ماهیان سردآبی و گرم آبی سال گذشته در زنجان تولید شد

  • کد خبر : 13120
  • 11 اردیبهشت 1400 - 14:30
بیش از ۱۷ هزار تن ماهیان سردآبی و گرم آبی سال گذشته در زنجان تولید شد
یاز اکو - مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: سال گذشته ۱۷ هزارو ۸۵۰ تن انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی در این استان تولید و روانه بازار مصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، منصور حقی راد روز شنبه افزود: تولیدات انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی در استان، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۲ هزارو ۴۳۴ نفر را موجب شد.
وی از تولید بیش از ۱۵ میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در سال گذشته در استان زنجان خبرداد و اظهار داشت: تولید این آبزیان در واحد سطح به ۳۰ کیلوگرم در مترمربع افزایش یافت.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: بیش از ۹۵ درصد مزارع پرورش ماهی استان به انواع پمپ های هواده و سایر تجهیزات مورد نیاز برای کاهش استفاده از آب تازه مجهز شدند.
حقی راد یادآوری کرد: از دستگاه ازن ژنراتور در مزارع تولید بچه ماهی در جهت کاهش مصرف سموم وآنتی بیوتیک ها و تولید محصول سالم استفاده شده و مصرف آب تازه ورودی از ۱۰ لیتر در ثانیه به یک لیتر درثانیه برای تولید یک تن ماهی سرد آبی با استفاده از سیستم بازچرخانی آب و انواع تجهیزات و روشهای نوین آبزی پروری محقق شده است.
وی تاکید کرد: با ایجاد اشتغال، افزایش سرانه درآمد خانوارها و بهره برداران این بخش مهاجرت معکوس از شهرها به روستا و افزایش میزان صادرات و هم چنین ارز آوری برای کشور از مهمترین دستاوردهای بخش شیلات استان زنجان است.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: با توجه به اهمیت امنیت غذایی جامعه از طریق تولید محصولات شیلاتی و همچنین ارزش افزوده و ارز آوری این محصولات در بهبود وضعیت اقتصادی بهره برداران همچنین توسعه کمی و کیفی محصولات شیلاتی با به کارگیری تجهیزات نوین و بهره وری حداکثری از آب مصرفی از مهمترین اهداف حوزه شیلات در استان زنجان به شمار می رود.
حقی راد یادآوری کرد: ارتقای مصرف سرانه آبزیان، راه اندازی کارخانه تولید خوراک آبزیان و آموزش ها سالانه برای بهره برداران و افزایش تولید در واحد سطح از دیگر اهداف مدیریت شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان است.
ماهیان سردآبی از گونه قزل آلا و انواع آبزیان گرم آبی شامل کپور معمولی، سرگنده، نقره ای، علفخوار و شاه میگو، میگوی آب شیرین و ماهیان خاویاری در استان زنجان تولید می شود. 
شهرستان های ماهنشان، زنجان، ایجرود، طارم، خدابنده، ابهر، سلطانیه و خرمدره به ترتیب بیشترین تولید ماهیان سردآبی و گرم آبی استان زنجان را به خود اختصاص داده اند.
استان زنجان در منطقه شمالغرب کشور در مقایسه با استان هایی که در این منطقه از منابع آبی چند برابری برخوردار هستند، رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});