• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
استاندار اردبیل عنوان کرد

ضرورت افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی استان

  • کد خبر : 131273
  • 30 دی 1402 - 19:00
ضرورت افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی استان
یازاکو - استاندار اردبیل گفت: برای تکمیل زنجیره پیشرفت استان و ارتقاء ثروت نیازمند افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی هستیم.

سیدحامد عاملی ۳۰ دی در مراسم تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی استان با اعلام اینکه در حال حاضر ۴ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در سطح استان اردبیل تولید می‌شود، اظهار کرد: افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی در استان اردبیل برای ارتقاء ثروت در استان و تکمیل زنجیره پیشرفت ضروری است.

عاملی تصریح کرد: کسب رتبه های برتر بخش کشاورزی در سطح ملی توسط کشاورزان استان اردبیل نشان از ظرفیت این بخش و تلاش کشاورزان است و آن را قدر می‌نهیم.

استاندار اردبیل افزود: رشد اقتصادی مسئله اصلی در استان است و اضافه تولید یک میلیون تن محصولات در بخش کشاورزی میتواند برای ارتقاء رشد اقتصادی استان مهم باشد.

عاملی گفت: رشد اقتصادی پایین استان درآمد خانوارها را در وضعیت نصف میانگین کشوری قرار داده است و طی یک برنامه ریزی میخواهیم از ظرفیت های کشاورزی و گردشگری استان برای ارتقاء ثروت و رشد اقتصادی استان اردبیل بهره ببریم.

رئیس شورای اداری استان ادامه داد: کمبود آب در این زمینه مشکل آفرین است و تلاش کردیم در طی دو سال گذشته ۳ سد گیوی، عنبران و عمارت را آبگیری کنیم.

استاندار خاطرنشان کرد: پایاب سد گیوی در حال احداث است و هر دو سد گیوی و عمارت بعد از ۱۸ سال آبگیری شد و همچنین ۱۱ سد معیشتی نیز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

عاملی اضافه کرد: سد عمارت بزرگترین سد استان با بیش از ۳۵ میلیون متر مکعب آبگیری شد و تا ۸۵ میلیون متر مکعب نیز افزایش خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود لزوم تأمین منابع مالی برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان را یادآور شد و گفت: با تأمین حق آبه های استان بدنبال تحقق افزایش تولید در بخش کشاورزی استان می باشیم.

رئیس شورای تأمین استان بیان کرد: پایاب سد خدافرین با تأمین منابع مالی ۶ هزار میلیارد تومان از محل صندوق ذخیره ملی تلاش میشود برای شهریور ۱۴۰۳ تکمیل شود.

استاندار اردبیل عنوان کرد: تأمین زیرساختهای گلخانه ای و تولیدات دام و طیور و ایجاد باغ مدرن را در بخش کشاورزی استان اردبیل پیگیر هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=131273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});