• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

هشداری برای انسانیت!

  • کد خبر : 132048
  • 07 بهمن 1402 - 13:45
هشداری برای انسانیت!
یازاکو - بارش چهارشنبه گذشته در تبریز از یک طرف مایه خوشحالی شهروندان و از طرف دیگر باعث سردرگمی و اذیت شهروندان شد. برفی که بارش آن از ساعات اولیه صبح چهارشنبه شروع شده و در ساعات ظهر به اوج خود رسیده و موجب شد تا خیابان های تبریز قفل شود.

یازاکو، کمال الدین نیک رفتار خیابانی_ بارش چهارشنبه گذشته در تبریز از یک طرف مایه خوشحالی شهروندان و از طرف دیگر باعث سردرگمی و اذیت شهروندان شد.

برفی که بارش آن از ساعات اولیه صبح چهارشنبه شروع شده و در ساعات ظهر به اوج خود رسیده و موجب شد تا خیابان های تبریز قفل شود.

من هم یکی از شاهدان روز برفی بودم که مسیر نصف راه تا ابوریحان را که در روزهای عادی در چند دقیقه میشد طی کرد، در ۴ ساعت رفتیم!

بدون شک نمی توان از کم کاری شهرداری (در محلول پاشی که جایگزین نمک پاشی شده است) علیرغم پیش بینی های درست سازمان هواشناسی در بارش برف شدید، به سادگی گذشت.

همچنین در طی مدتی که من در مسیر ذکرشده بودم، از ساعت ۱۳ الی ۱۶، متاسفانه یک پلیس هم ندیدم که به وضعیت ترافیکی کمک کند.

تاثیر رفتارهای شهروندان در قفل کردن خیابان ها

خیابان ها با بارش برف یخ زده و خودروها نمی توانستند حرکت کنند. همچنین زیرگذرها و روگذرها بعلت لیز بودن غیر قابل استفاده شده بودند.

در این اوضاع که برف هم به شدت می بارید، رفتار شهروندان مورد توجه ام قرار گرفت. رانندگانی که اغلب آنها برای رسیدن به مقصد عجله داشتند و حاضر نبودند به دیگران حق تقدم بدهند.

نزدیکی های ابوریحان از خودرو پیاده شده و به سمت میدان رفته و دیدم که خودروها میدان را بسته اند، طوریکه هیچکدام توان حرکت ندارند و در نتیجه مسیر بسته شده است.

اینکه ما با چنین وضعیتی، نمی توانیم همدیگر را تحمل کرده و همه به دنبال حل مشکل خود هستیم جای تاسف و اندوه دارد!

معتقدم بروز چنین رفتارهایی در ایرانی ها که متاسفانه روز به روز هم بیشتر می شود، نیازمند تحقیق، مطالعه و آسیب شناسی بیشتر و ارائه راه کارهایی برای بهبود هست.

مطمئنا قصور اصلی در سیستم آموزشی یعنی آموزش و پرورش و دانشگاه های ما هست که نتوانسته اند به رسالت اصلی خویش بپردازند و بجای انسان سازی، بدبختانه به مراکزی برای فروش مدرک و ایجاد درآمد شده اند.

همچنین حکومت فارغ از دولت های مختلفی که سر کار آمده اند، باید برای اصلاح رفتارهای شهروندان راهکارهای اجرایی را بصورت جدی ارائه نماید.

چه بسا بحران های بزرگ تری که در آینده می تواند گریبان گیرمان شود که با این وضعیت بجای بهتر شدن اوضاع، خودمان مسبب بدتر شدن آن خواهیم شد.

این تجربه هشداری برای همه ما بود که انسانیت و اعتقادات و همه دانسته هایمان را زیر سئوال برده و نیاز به اصلاح دارد، اصلاحی که همه باید از خودمان شروع کنیم و منتظر دیگران نباشیم.

 

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=132048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});