• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

رشد ۲۲۸ درصدی اشتغالزایی در صنعت آذربایجان غربی

  • کد خبر : 133032
  • 16 بهمن 1402 - 15:00
رشد ۲۲۸ درصدی اشتغالزایی در صنعت آذربایجان غربی
یازاکو - معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: از لحاظ ایجاد اشتغال در واحدهای صنعتی استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۲۸ درصد رشد داشته‌ایم و از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری در این حوزه ۶۹ درصد رشد وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایسنا، احسان جوی افزود: طی ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۵۰ طرح تولیدی صنعتی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و وارد چرخه تولید شدند که برای بهره‌برداری از این واحدها ۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است که با بهره‌برداری از این واحدها برای ۸ هزار و ۶۱۹ نفر زمینه شغلی مستقیم فراهم شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۹۷۳ فقره جواز تأسیس برای ایجاد طرح‌های جدید صنعتی در استان آذربایجان غربی صادر شده است.

جوی خاطرنشان کرد: برای ایجاد و راه‌اندازی ۹۷۳ طرح جدید صنعتی در استان ۳۷۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی صورت گرفته است که با بهره برداری از این واحدهای صنعتی تولیدی پیش بینی می شود زمینه اشتغالزایی مستقیم برای ۲۴ هزار و ۷۲۰ نفر مهیا شود که با توجه به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد طرح‌ها ۱۶ درصد و به لحاظ ایجاد اشتغال ۱۱ درصد رشد داشته است.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان اضافه کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۷۷۲ طرح صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیون و ۷۸ هزار میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغالزایی برای ۷۴ هزار و ۸۹۳ نفر در استان در حال تکمیل و تجهیز می‌باشند.

جوی با اشاره به وضع موجود واحدهای صنعتی فعال در استان گفت: هم‌اکنون ۲ هزار و ۳۰ واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳۸ هزار میلیارد ریال در حال فعالیت هستند که ۶۱ هزار و ۱۳۹ نفر نیز در این واحدها مشغول بکار می‌باشند.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه با برگزاری جلسات متعدد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و انجام مستمر بازدیدهای میدانی مدیران و مسئولان استانی از واحدهی صنعتی و تولید در قالب یکشنبه‌های حمایت از تولید، ۴۶ واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید بازگردانی شدند و با فعال‌سازی این واحدها زمینه اشتغال برای ۴۳۷ نفر مهیا شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133032

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});