• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 133282
  • 18 بهمن 1402 - 12:15
احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی آذربایجان‌شرقی
یازاکو - رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از امروز با توجه سکون و پایداری نسبی جو، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان به ویژه تبریز دور از انتظار نیست.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، «محمد امیدفر»، روز چهارشنبه افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای، این وضعیت موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این شهرها می شود.

وی با بیان اینکه در برخی نواحی استان احتمال بروز غبار محلی وجود دارد، اظهار کرد: تمامی گروه های سنی به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی تا اواخر هفته از تردد غیرضروری در فضای آزاد به ویژه مناطق آلوده و مرکز شهر خودداری کنند.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز جمعه، با گذر امواج تراز میانی جو و افزایش ابر و وزش باد گاهی به نسبت شدید، از میزان آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان کاسته می شود.

احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی آذربایجان‌شرقی

امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته هریس با دمای منفی چهار درجه و کلیبر با دمای مثبت ۱۰ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در خنک ترین زمان به صفر درجه سانتی گراد رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});