• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6
در جریان بازدید رئیس اتاق ایران و هیئت نمایندگان اتاق تبریز از شرکت ایران‌خودرو تبریز

لزوم ایجاد خط تولید بدنه و رنگ در شرکت ایران خودروی تبریز

  • کد خبر : 133519
  • 22 بهمن 1402 - 9:19
لزوم ایجاد خط تولید بدنه و رنگ در شرکت ایران خودروی تبریز
در جریان بازدید رئیس اتاق ایران و هیئت نمایندگان اتاق تبریز از شرکت ایران‌خودرو تبریز، بر لزوم ایجاد خط تولید بدنه و رنگ در این مجموعه تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، رئیس اتاق بازرگانی ایران در این دیدار با تاکید بر اهمیت تکمیل زنجیره تولید در صنعت‌ خودروسازی گفت: ایجاد خط تولید بدنه و رنگ در ایران خودروی تبریز، یک ضرورت است.
وی با اشاره به پتانسیل بالای این مجموعه در تولید خودرو افزود: ماشین‌آلات و تاسیسات موجود در این کارخانه، از سطح تکنولوژیکی بالایی برخوردار است و با توجه به توانایی های موجود، قطعا با راه‌اندازی خط تولید رنگ و بدنه و تکمیل زنجیره تولید، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر آن خواهیم بود.
حسن‌زاده ادامه داد: ایران خودروی تبریز می تواند با کوچکترین حمایت، بزرگترین کارها را با بهترین کیفیت انجام دهد.
وی شکوفایی و‌ توسعه ایران خودروی تبریز را منوط به وجود اتحاد و همدلی بین تمامی ارکان تاثیرگذار در استان دانست.
رئیس اتاق ایران ابراز امیدواری کرد: با برگزاری جلسات متعدد با مسئولین ارشد کشوری و استانی، دغدغه‌های این مجموعه طرح شده و برای تحقق آن گام‌های مثبتی برداشته شود.

توسعه ایران خودروی تبریز، نیازمند تکمیل زنجیره تولید است

 اصغر خوش‌فهم؛ مدیر عامل شرکت ایران خودروی تبریز گفت: این مجموعه در حال حاضر یکی از پویاترین و روبه رشدترین، صنعت خودروی کشور به شمار می‌رود و در بسیاری از شاخص‌ها در مسیر رشد و توسعه قرار دارد.
وی با بیان اینکه کارخانه ایران خودرو در حال حاضر در حال ساخت خودروی سورن است، تصریح کرد: از نظر شاخصی، این خودرو پس از خودروی رانا، دومین و باکیفیت‌ترین محصول تولیدی ایران خودرو محسوب می‌شود.
خوش‌فهم گفت: هدف ما بیشتر توسعه بهره‌وری خطوط است تا توسعه خطوط.
وی با تاکید بر اینکه ایران خودروی تبریز از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، اظهار کرد: این مجموعه برای توسعه فعالیت خود نیازمند تکمیل زنجیره تولید است و راه‌انداری خط تولید رنگ و بدنه، در این بین اهمیت بسیاری دارد، با این حال متاسفانه آنچنان که باید و شاید، عزمی از سوی متولیان امر در این زمینه دیده نمی‌شود.
خوش‌فهم گفت: از زمان فعالیت این مجموعه تاکنون، میلیاردها تومان از بابت ترانزیت بدنه خودرو هزینه شده، این در حالی است که با نصف این مبالغ، امکان راه‌اندازی خط تولید رنگ و بدنه در کارخانه میسر بود.
وی ادامه داد: با ایجاد خط بدنه و رنگ، به‌طور مستقیم برای دو هزار و ۶۰۰ نفر در استان اشتغالزایی می شود

شرکت ایران خودروی تبریز، پایلوتی برای تحقق خصوصی‌سازی صنعت خودرو شود
جواد نجفی آذر؛ قائم مقام شرکت ایران خودروی تبریز گفت: با توجه به اسناد بالادستی کشور و تاکید بر واگذاری امور به بخش خصوصی، می‌توان از ظرفیت ایران خودروی تبریز در این زمینه بهره برد.
وی اضافه کرد: دولت می‌تواند این واحد صنعتی را به‌عنوان پایلوت، برای خصوصی‌سازی صنعت خودروی کشور انتخاب کند و ما هم تضمین می‌دهیم که خروجی آن، سودده بودن و افزایش کیفیت محصولات این صنعت خواهد بود. 
نجفی‌آذر با اشاره به افزایش کیفی تولیدات این مجموعه گفت: افزایش کیفیت خودروی تولیدی این مجموعه، در گرو بهره‌مندی از پرسنل باتجربه و ماهر است.
 وی افزود: این گروه صنعتی در تلاش است تا با ایجاد انگیزه بین کارکنان از طریق آموزش و افزایش مهارت، به‌صورت مستمر، بهره‌وری نیروی انسانی را افزایش دهد.

رضا جعفری؛ عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر توانمندی قطعه‌سازان استان، خواستار اتخاذ تدابیری برای بهره‌گیری از این ظرفیت در ایران خودروی تبریز شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش بسیار ناچیزی از قطعات ایران خودروی تبریز از قطعه‌سازان‌استانی تامین می شود، این وضع را غیر قابل قبول عنوان کرد.

شریف‌زاده؛ رئیس شورای راهبردی مرکز پژوهش‌های اتاق تبریز بر لزوم اتحاد و همدلی بین تمامی بخش های استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان عالی‌رتبه استانی در راستای مطالبه گری شد.
وی با تاکید بر اینکه صنعت خودروسازی تبریز همواره حرفی برای گفتن دارد، افزود: از سال ۱۳۴۶ به بعد، دائما افراد حرفه‌ای در این حوزه در استان تربیت شده اند.
وی گفت: لازم است در راه‌اندازی خط تولید بدنه و رنگ و تامین قطعات مورد نیاز خودروی سورن از ظرفیت قطعه‌سازان بومی استفاده شود.

یونس اکبرپور پایدار؛ رئیس کمیسیون صنایع اتاق تبریز با اشاره به وجود واحدهای متعدد قطعه‌سازی در استان گفت: متاسفانه از ظرفیت بالای این بخش در صنعت خودروسازی استفاده نمی شود.
وی با تاکید به اینکه قطعه‌سازان استان توانایی تامین قطعات مورد نیاز خودروسازی را دارند، خواستار تحقق این خواسته به‌حق شد.

مهدی امینی؛ عضو هیئت نمایندگان اتاق تبریز، ایران خودروی تبریز را قلب تپنده استان دانست.
وی بر لزوم حمایت از این صنعت، به خصوص تکمیل زنجیره تولید در راستای افزایش بهره‌وری تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});