• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

۲۱ محصول جدید به سبد صادراتی استان زنجان اضافه شد

  • کد خبر : 133627
  • 23 بهمن 1402 - 11:00
۲۱ محصول جدید به سبد صادراتی استان زنجان اضافه شد
یازاکو - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: امسال ۲۱ محصول جدید به سبد صادراتی و ۱۱ کشور جدید نیز به مقصد محصولات صادراتی این استان افزوده شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، حسین محمدی روز دوشنبه افزود: صادرات استان از طریق گمرک زنجان و سایر گمرکات کشور با مبداء تولیدی استان به سایر کشورها انجام می شود از این رو وقتی صحبت از مجموع صادرات استان هست، میزان آن بر مبنای مبداء تولید این کالاهای صادراتی بیان می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس هدف گذاری ابلاغی وزارت صمت در سال ۱۴۰۲ برای صادرات استان ، تعهد ۶۲۷ میلیون دلاری تعیین شده که سهم ۹ ماهه برای استان از این تعهد، ۴۷۰ میلیون دلار است.

محمدی اظهار کرد: صادرات استان در ۹ ماهه امسال بر مبنای مبداء تولید ۴۵۷ میلیون دلار است که نشان دهنده تحقق ۹۷ درصدی تعهدات و این میزان در کشور ۸۸ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط در حالی است که قیمت پایه صادرات محصولات صادراتی استان به دلیل کاهش قیمت جهانی فلزات اساسی بسیار کاهشی بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: حجم صادرات استان در ۹ ماهه امسال ۸۶۷ هزار تن بوده که فقط ۱۸۱ هزار تن آن از گمرک استان صادر شده و صادرات مابقی از سایر گمرکات کشور انجام شده است.
وی افزود: میزان صادرات استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد سه برابری داشته است و این نشان دهنده حرکت رو به رشد صادرات استان است.

محمدی افزود : از سوی دیگر در ۹ ماهه امسال با افزایش ۱۱ کشور صادراتی و ۲۱ محصول صادراتی و ۳۱ صادر کننده حقیقی جدید در استان شاهد تغییر سبد صادرات استان نیز بوده ایم که امید داریم تا پایان سال تغییرات افزایشی دیگری را هم شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه سهم صادرات استان از صادرات کشور ۱/۳ درصد است، گفت: حجم واردات استان نیز در ۹ ماهه سال جاری نزدیک به ۴۹۰ میلیون دلار است که از این نظر با در نظر گرفتن مجموع صادرات و واردات شاهد حجم تجارت خارجی بالای ۹۴۰ میلیون دلاری در استان بوده ایم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133627

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});