• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
3

پیش بینی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی بودجه منطقه ۴ تبریز برای سال آینده/مسیرگشایی ها محور اصلی پروژه های عمرانی

  • کد خبر : 133869
  • 24 بهمن 1402 - 15:30
پیش بینی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی بودجه منطقه ۴ تبریز برای سال آینده/مسیرگشایی ها محور اصلی پروژه های عمرانی
یازاکو - شهردار منطقه ۴ تبریز از رشد چهل و یک درصدی بودجه سال آینده خبر داد و گفت: بر اساس لایحه پیشنهادی، بودجه این منطقه ۱۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از شهریار، هادی مقدم زاده در جریان برگزاری یکصد و هشتاد و یکمین جلسه علنی پارلمان شهری تبریز به تشریح جزییات لایحه برنامه و بودجه شهرداری منطقه ۴ تبریز پرداخت و افزود: ۶۰ درصد بودجه سال آینده به ردیف عمرانی و ۴۰ درصد نیز به ردیف جاری اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به پیش بینی ۲۰ میلیارد تومانی درآمد های این منطقه به برای سال آینده از محل عوارض نوسازی شهرداری اظهار کرد: در سال جاری نیز بودجه عوارض نوسازی۲۰ میلیارد تومان مصوب شده بود که طی ۱۰ ماه سال ۱۴ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان محقق شده است.

مقدم زاده ادامه داد: برای تحصیل درآمد منطقه ۴ از محل فروش اموال غیرمنقول برای سال آینده ۵۷ میلیارد تومان پیش بینی شد و این در حالی است که از ۱۵۰ میلیارد تومان مصوب سال جاری، طی ۱۰ ماهه ۵۷ میلیارد تومان محقق شده است.

وی همچنین در جریان تشریح عملکرد خود در سال جاری از تحقق ۵۴۸ میلیارد تومانی بودجه امسال طی ۱۰ ماه اخیر خبر داد گفت: امسال بودجه مصوب شهرداری منطقه چهار، ۷۷۹ میلیارد تومان بود و تا کنون ۸۴ درصد تحقق ثبت شده است.

به گفته مقدم زاده، بودجه عمرانی منطقه درسال آینده ۶۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۶۰ درصد بودجه پیشنهادی را شامل می شود.

وی در ادامه به تشریح پروژه های عمرانی برنامه ریزی شده در لایحه برنامه و بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری منطقه ۴ تبریز پرداخت و به احداث قرارکاه مسکن در مساحت ۳۳۰ متر و ۴ بلوک و ۹۰ واحد ، زیباسازی و مبلمان شهری با ۱۸ میلیارد تومان، انجام خدمات ازمایشگاهی با ۲ میلیارد تومان اشاره کرد.

مقدم زاده خاطر نشان کرد: پروژه شهربازی مسقف کودک امسال با صرف ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی کرده ایم در سال آینده نیز با تخصیص ۴ میلیارد تومان اجرای این پروژه تداوم داشته باشد.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۳برای مناسب سازی معابر شهری منطقه برای معلولین نیز ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

مقدم زاده اضافه کرد: انجام خدمات محله ای در ناحیه یک ۴۰ میلیارد، ناحیه دو، ۴۶ میلیارد، ناحیه سه ۴۳ میلیارد و برای ناحیه ۴ نیز ۴۰ میلیارد تومان بودجه پیش پیش بینی شده است.

آسفالت ریزی اساسی معابر منطقه ۴ در سال آینده ۵۰ میلیارد، تجهیز پارک ها ۴ میلیارد، توسعه فضای سبز ۲۰ میلیارد، مدیریت بهینه آب خام ۷ میلیارد، تهیه تجیهزات جمع آوری زباله ۱۰ میلیارد، بهداشت عمومی و تجهیز سرویش بهداشتی ۲ میلیارد، احداث بازارچه محلی خیابان ستارخان ۶ میلیارد تومان، ترمیم بازسازی کانال ها و اصلاح جداول ۶ میلیارد و تکمیل ایستکاه آتش نشانی در تقاطع ارتش ۴ میلیارد با پیشرقت فیزیکی پروژه ۲۰ درصدی از دیگر بخش های لایحه برنامه و بوجه پیشنهادی بود که شهردار منطقه در این جلسه به آن اشاره کرد.

وی افزود: در لایحه پیشنهادی سال ۱۴۰۳برای کف سازی خیایان ها ۳ میلیارد، تکمیل کف سازی خیابان کوچه باغ ۱۰ میلیارد، تملک خیابان معلم به حاده سنتو ۲۰ میلیارد، تکمیل نواقض میدان آذربایجان ۲۰ میلیارد(اجرای نمای دیوار و کف سازی…)، مطالعات ترافیکی میدان آذربایجان ۱ میلیارد، تعریض خیابان ها ۶۷ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است.

مقدم زاده همچنین بر اهمیت اجرای پروژه های مسیرگشایی در سطح این منطقه تاکید کرد و گفت: مسیرگشایی ۲۴ متری کوی فیروزی با ۱۹ ملک موجود در این مسیر ، ۱۸متری شهید آدم زاد، ۲۴ متری لاک دیزج، ۱۲ متری سعید دیوان، ۱۸ متری شهید بی مثل و ۲۴ متری کوی فروردین از مهمترین این پروژه هاست.

وی همچنین به برخی پروژه های در حال اجرا اشاره کرد و گفت: تداوم اجرای احداث پل عابر شنب غازان، نرده گذاری در معابر با ۲ میلیارد تومان، احداث پارکینگ میکانیزه ۲۰ میلیارد، اصلاح هندسی و رفع نقاط حادثه خیز، مرمت و ساماندهی ایستکاه های اتوبوس با ۲ میلیارد، نصب دوربین و علائم هوشمند ۱۵ میلیارد، تهیه و تجهیز اداری ۴ میلیارد، تعمیرات اساسی ساختمان ها ۴ میلیارد، احرای تقویم یرنامه های فرهنگی ۱۵ میلیارد، کمک به توسعه زیرساخت مساجد ۶ میلیارد، تقویم برنامه های ورزشی ۱۰ میلیارد، احداث فرهنکسرای چشمه لی باغ ۳ میلیارد، احداث باغ موزه ستارخان با ۵ میلیارد تومان از اهم این پروژه هاست.

شهردار منطقه چهار تصریح کرد: بودجه مصوب زیرسازی و آسفالت ریزی اساسی سطح این منطقه امسال ۲۵ میلیارد تومان بود که برای سال آینده ۵۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل و تجهیز فرهنگسرای استاد شهاب با۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۱ میلیارد تومان اعتبار در این لایحه پیشنهاد شده است، افزود: برای تکمیل استخر آتش نشانی در ستارخان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۲۰ میلیارد تومان، برای تکمیل مجموعه فرهنگی باشگاه ‌ورزشی ستارخان با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز ۱۵ میلیارد تومان پشنهاد کرده ایم.

گفتنی است شهرداری منطقه ۴ تبریز با ۳۵ درصد بافت ناکارمد شهری، ۳۲۵ هزار نفر جمعیت ساکن دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133869

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});