• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

آغاز همکاری‌های دانشگاه صنعتی سهند با اتحادیه اروپا

  • کد خبر : 136057
  • 14 اسفند 1402 - 13:41
آغاز همکاری‌های دانشگاه صنعتی سهند با اتحادیه اروپا
یازاکو - نشست بررسی همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه صنعتی سهند با اتحادیه اروپا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، در این نشست که با حضور کنعانی رایزن علمی جمهوری اسلامی در اتحادیه اروپا برگزار شد، مکانیسم‌های فعال‌سازی همکاری‌های علمی با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی علمی بررسی شد.

رایزن علمی جمهوری اسلامی در اتحادیه اروپا در این نشست با بیان شرایط و لازمه‌های همکاری‌های علمی بین‌المللی گفت: دانشگاه‌ها با برگزاری مدارس تابستانه شاخص و اقامت‌های کوتاه‌مدت علمی می‌توانند زمینه لازم را برای گسترش همکاری با دانشگاه‌های مطرح بین‌المللی فراهم کنند.

ناصر کنعانی با تأکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های گردشگری برای حضور اساتید و دانشجویان برجسته بین‌المللی در شهرهای متقاضی گسترش همکاری‌های بین‌المللی افزود: انجام دوره‌های کوتاه‌مدت زمینه‌ساز انجام پروژه‌های ارتباط با صنایع بین‌المللی می‌شود.

وی امکان بهره‌مندی دانشجویان و اساتید بین‌المللی از ویزیت آزمایشگاهی را یکی دیگر از راهکارهای تعمیق روابط بین‌المللی علمی دانست.

رئیس دانشگاه صنعتی سهند نیز با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه صنعتی سهند از برنامه‌ریزی این دانشگاه برای افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی به بیش از ۴۰۰ دانشجو در نیم سال بعدی تحصیلی خبر داد.

اسماعیل فاتحی فر افزود: دانشگاه صنعتی سهند به‌عنوان بزرگترین دانشگاه صنعتی شمال غرب کشور دارای مراکز تحقیقاتی و پژوهشی مختلفی است و کلان پروژه‌های مختلف ملی توسط دانشگاهیان در حال انجام است که می‌توانند پروژه‌های بین‌المللی علمی را انجام دهند.

تدوین برنامه‌های مختلف برای شکل‌گیری همکاری‌های علمی تخصصی با دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی اتحادیه اروپا از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=136057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});