• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
با دستور رییس جمهوری؛

خط تولید بردهای الکترونیکی لوازم خانگی در تبریز راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 13701
  • 16 اردیبهشت 1400 - 14:00
خط تولید بردهای الکترونیکی لوازم خانگی در تبریز راه‌اندازی شد
یاز اکو - همزمان با افتتاح هفت پروژه‌ در حوزه پارک های علم و فناوری کشور خط تولید بردهای الکترونیکی لوازم خانگی در شهرک صنعتی سهند - آذران تبریز به صورت ویدئو کنفرانس از سوی رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از این پروژه با بیان اینکه شاخص های فناوری در دولت های یازدهم و دوازدهم بهبود یافته است، گفت: جایگاه ایران در شاخص های نوآوری جهانی از رتبه ۱۰۴ در سال ۹۲ به رتبه ۶۷ در سال ۹۹ رسیده و تعداد پارک های علم و فناوری از ۳۳ به ۴۵ و تعداد مراکز رشد و نوآوری از ۱۳۱ به ۲۰۲ مرکز افزایش یافته است.   

عبدالرضا واعظی، افزود: در این مدت میزان اشتغال ایجاد شده در واحدهای فناور مستقر در پارک ها از ۱۹ هزار نفر به ۵۷ هزار نفر رسیده و مجموع فروش شرکت ها از یک هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال به ۱۴۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی دارای ۱۲ مرکز رشد و فناوری در تبریز و شهرستان های مختلف گسترده ترین مراکز رشد را در سطح کشور به خود اختصاص داده و میزبان ۳۲۵ شرکت دانش بنیان و فناور است و ۱۱۰ شرکت در استان پس از طی مراحل رشد و تجاری سازی به مرحله تولید انبوه رسیده اند.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با بیان اینکه عمده این شرکت ها در زمینه مکانیک، الکترونیک و ساخت و تولید فعالیت می کنند، گفت: شرکت دانش بنیان صبح پارلار آسیا از جمله این شرکت ها بوده که امروز خط تولید انبوه بردهای الکترونیکی لوازم خانگی این شرکت به بهره برداری می رسد.

واعظی، با بیان اینکه در این شرکت ۵۸۰ متخصص فعالیت می کنند، ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه ۷۰ درصد از بردهای لوازم خانگی کشور در ۲۵۰ نوع مختلف توسط این شرکت تولید می شود و کشور در این زمینه به خودکفایی کامل رسیده است.

وی یادآوری کرد: برای راه اندازی این خط تولید یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که بخشی از آن توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شده است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، محصول دیگر این شرکت را تولید تلویزیون اعلام کرد و گفت: این شرکت با ظرفیت ۱۰ هزار دستگاه تلویزیون در سال فعالیت می کند که تا پایان سال ظرفیت تولید آن به ۵۰ هزار دستگاه افزایش می یابد.

واعظی، افزود: این شرکت تمام ویژگی های یک شرکت دانش بنیان را دارا بوده و واحد تحقیق و توسعه آن با اشتغال ۸۰ نفر فعال بوده و با ورود به حوزه شتابدهی از استارت آپ ها و شرکت های نوپا حمایت می کند.

مدیرعامل شرکت صبح پارلار آسیا نیز در این مراسم گفت: با بهره برداری از خط تولید این شرکت بخش عمده ای از نیاز کشور به بردهای الکترونیکی مرتفع  شده است و این شرکت در ماه های اخیر یک پروژه ملی مهم با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری و اطلاعات شروع کرده که امیدبخش توسعه صنعت الکترونیک کشور خواهد شد.

جعفر صبحی، افزود: در زمان حاضر این شرکت بردهای لوازم خانگی را با تیراژ کم تولید می کند که برای افزایش تیراژ تولید و داخلی سازی محصول نیاز به ۵۰۰ میلیارد تومان تاسیسات برای توسعه آن نیاز دارد و تحقق آن نیازمند حمایت های دولت است.

همزمان با بهره برداری از این طرح ۷ پروژه دیگر شامل طرح های تولید انبوه محصولات فناوری و دانش بنیان با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و ۴۴۰ هزار دلار با زمینه اشتغال ۸۹۸ نفر در پارک های علم و فناوری خراسان شمالی و رضوی، دانشگاه صنعتی شریف، یزد و شهرک علم و تحقیقاتی اصفهان به بهره برداری رسید. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13701

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});