• امروز : یکشنبه - ۱۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 September - 2024
5

ترکیه استراتژی سه جانبه ای را در زمینه ویزا دنبال می کند

  • کد خبر : 137027
  • 22 اسفند 1402 - 11:30
ترکیه استراتژی سه جانبه ای را در زمینه ویزا دنبال می کند
یازاکو - به گفته منابع، مقامات ترکیه آماده راهبرد سه بعدی جدید هستند که شامل فرآیندهای دیپلماتیک فشرده با اتحادیه اروپا و کشورهای عضو است تا به چالش هایی که اغلب شهروندان ترکیه در اخذ ویزای شینگن با آن مواجه می شوند، رسیدگی کنند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت، به گفته منابع آگاه مجمع پارلمانی اتحادیه اروپا (PACE) تمایلی به تشکیل این شورا برای ارزیابی وضعیت فعلی در رابطه با تلاش‌های ترکیه برای کوتاه‌تر کردن فرآیند صدور روادید و بازنگری در سیستم اطلاعات شینگن، همانطور که در گزارش تصویب شده در سال ۲۰۲۲ ذکر شده است، ندارد.

به عنوان بخشی از راه حل، اولین جنبه از استراتژی جدید شامل بررسی مداوم از طریق PACE در مورد اقدامات انجام شده توسط اتحادیه اروپا در مورد گزارش خواهد بود.
ثانیاً، مقامات ترکیه از نزدیک بر تلاش‌های اتحادیه اروپا برای اصلاح سیستم اطلاعات شینگن نظارت خواهند کرد.

منابع دیپلماتیک خاطرنشان کردند: راهبرد سوم شامل ارتباط مستقیم با کشورهایی است که فرآیندهای ویزا چالش های مهم تری را به همراه دارد.

این منابع خاطرنشان کردند: “تفاوت هایی در مواضع کشورها وجود دارد. برخی از کشورها انعطاف پذیری نشان می دهند، در حالی که برخی دیگر از سیاست های سختگیرانه برخوردار هستند.

مقامات ترکیه اخیراً درخواست یک جلسه رسمی برای بحث در مورد اقدامات اتخاذ شده توسط کشورهای عضو در رابطه با این گزارش کردند.

با این حال، PACE در پاسخ به این درخواست، یک جلسه “غیررسمی” را پیشنهاد کرد. مقامات ترکیه نیز با امتناع از پذیرش این پیشنهاد، احتمال تشکیل یک جلسه رسمی شورای امنیت را بررسی می کنند.

معاون رئیس جمهور جودت یلماز در مصاحبه ای تلویزیونی در اواخر ۹ مارس اظهار داشت: برخی کشورها از موضوع علیه ویزا برای ترکیه “نه به دلایل فنی بلکه به دلایل سیاسی” استفاده می کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=137027

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});