به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت، طی ۱۵ سال گذشته، ترکیه خود را به عنوان بزرگترین صادرکننده سریال پس از ایالات متحده و بریتانیا تثبیت کرده است. اثر تلویزیونی “Yargı” (“رازهای خانوادگی”) در نوامبر گذشته برنده جایزه امی برای بهترین تله فیلم شد.
مدیر مرکز توسعه صادرات تولیدات نمایشی ترکیه گفت: “آمریکایی های لاتین سریال های ترکی را بسیار نزدیک به فرهنگ خود می دانند.”
وی گفت: «ما ابتدا به بازار ترکیه فکر میکنیم، حتی با وجود اینکه «ما بازیگرانی را انتخاب میکنیم که میتوانند با انتظارات بینالمللی مطابقت داشته باشند.» با استناد به فهرستی از حدود ۲۰ بازیگر که برای عموم مردم خارج از ترکیه جذاب است.
«سرزمین تلخ»، یکی دیگر از مجموعه های موفقیتآمیز، برنده بهترین تلهنوول سال در آمریکای جنوبی در سال ۲۰۲۰ شد.
سریالهای ترکی درباره تاریخ، دسیسههای خانوادگی و داستانهای عاشقانه است.
خاویر رامبرت، رئیس تحقیقات و بازاریابی در Glance، یک شرکت سنجش مخاطب در لندن، که «اثربخشی» تولیدات ترکیه را ستایش می کند، گفت: «توانایی ترکیه در ارائه انبوه محتوا با هزینههای بسیار کنترلشده، پر کردن برنامهها را با قیمتهای مناسب ممکن میسازد.
به گفته وزارت فرهنگ ترکیه، در مجموع، نزدیک به ۷۰۰ میلیون بیننده از تلهنوولهای «آلا تورکا» لذت میبرند.
اوزلم اوزومبول، مدیر فروش Madd، شرکتی که سریال های تولید شده توسط Ay Yapım را توزیع می کند، گفت: موفقیت ما به دلیل کیفیت تولیدات است.