• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

فرهنگسازی سلاح مقابله با آسیبهای اجتماعی

  • کد خبر : 137589
  • 27 اسفند 1402 - 17:30
فرهنگسازی سلاح مقابله با آسیبهای اجتماعی

آسیب‌های اجتماعی صدمات جبران ناپذیری به تمام سطوح جامعه وارد می‌کنند که معمولا غیر قابل جبران هستند. این آسیب‌ها گرچه بعد از وقوع، تبعات جبران ناپذیری دارند اما برخی اوقات با فرهنگسازی مناسب می‌توان از این آسیبها پیشگیری نمود به همین دلیل سراغ سیامک سهرابی کارگردان فعال در حوزه آسیبهای اجتماعی رفته‌ایم تا در جریان […]

آسیب‌های اجتماعی صدمات جبران ناپذیری به تمام سطوح جامعه وارد می‌کنند که معمولا غیر قابل جبران هستند. این آسیب‌ها گرچه بعد از وقوع، تبعات جبران ناپذیری دارند اما برخی اوقات با فرهنگسازی مناسب می‌توان از این آسیبها پیشگیری نمود به همین دلیل سراغ سیامک سهرابی کارگردان فعال در حوزه آسیبهای اجتماعی رفته‌ایم تا در جریان آخرین فعالیتهای ایشان قرار بگیریم.

یاز اکو : ضمن معرفی خودتان کمی راجع به سابقه کاریتان بفرمایید
سیامک سهرابی: بنده سیامک سهرابی و ۳۹سال سابقه کاری درتولیدات فیلم ونمایش با موضوعات آسیب های اجتماعی و درسمتهای تهیه کننده، نویسنده،کارگردانی،تدوین،مدیردوبلاژ، و مدیرعامل موسسه سینمایی کانون فیلم روبان سبز با مجوز وزارت محترم فرهنگ و ارشاد با مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی و مدیریت آموزشگاه هنری روبان سبز از سازمان فنی وحرفه ای درتمامی زمینه های هنری با بهره گیری ازاساتید اهل فن مشغول فعالیت هستم.
بنده ازسال ۱۳۶۱در نیروی دریای مرکز رشت اولین نمایشنامه را بابهره گیری از انقلاب ۵۷به صحنه بردم و در بندر انزلی دومین نمایش با موضوع دفاع مقدس در سمتهای ،نویسنده وکارگردان و بازیگر ودر ایام جوانی کارهاری هنریم را رقم زدم و زمانی که درسال۱۳۶۳وارد نیروی دریای بندرعباس شدم فعالیت هنریم روی صحنه ادامه پیدا کرد ودرسال ۱۳۶۴برای شرکت در جهبه حق علیه باطل وارد جریزه مجنون شدم که با اتمام ماموریت به بندرعباس برگشتم و مجددا شروع به فعالیتهای صحنه ای در خصوص دفاع مقدس پرداختم و با آمدن امکانات تصویربرداری مامور به خدمت در اداره کل فرهنگ وارشاد و ساخت فیلمهای کوتاه با دوربین سوپرهشت میلی متری با موضوعات آسیب های اجتماعی شدم و تولیدات زیادی برای ارگانها ونهادها داشتم ازسال ۱۳۷۲با آمدن به شهر اولینها در تبریز به شبکه سهند دعوت شده و مجموعه جوانان و هشدارهای پلیس را برای شبکه سه و استان بعنوان نویسنده و کارگردان ساختم.
سپس فیلمهای بلند برای تمامی ارگانهادر قالب داستانی ومستند تولیدکردم و به خاطر دارم که اولین آگهی تلویزیونی با لبخند نمکی را برای استان تهیه نمودم.
بنده سمتهای مختلفی در سازمانها و ارگانها ونهادها عهده دار بودم.
از جمله مسئول شبکه سیمای زندانهای استان که باعث شد بعنوان کارمند نمونه از طرف رئیس سازمان زندانهای کشور انتخاب شوم. سپس دوره کوتاهی مسئول روابط عمومی زندان تبریز شدم و سپس اولین شبکه سیمای خانگی را با موضوع پیشگیری بهتر از درمان است در تمامی سازمانها وارگانها ونهادها تولید محتوا نمایم.
سپس به عنوان مسئول مستندسازی معاونت انتظامی باسردار نصرتی و جناب سرهنگ فرامرز چندسال تولید محتوا برای کارهای تلویزیونی انجام دهم و بعد بعنوان مشاور رسانه ای دبیرشورای موادمخدراستان و مسئول فرهنگی وهنری انجمن حمایت اززندانیان تبریز درخدمت سردارنصرتی فرهیخته وجناب سرهنگ خزایی بزرگوارباشم و هم اکنون بعنوان سفیر مبارزه باموادمخدر از طرف دبیرشورای هماهنگی موادمخدراستان انجام وظیفه مینمایم.

یاز اکو: باتوجه به سابقه طولانیتان در امر تولید محتوا در حوزه آسیب اجتماعی
نظرتان در مورد آسیب های اجتماعی در اقتصاد چیست؟
سهرابی: گسترش آسیب های اجتماعی مانند تضعیف استحکام بنیان خانواده به وسیله طلاق و افزایش جرم و اعتیاددر جامعه, از مسیر کاهش سرمایه انسانی و بهره وری می تواند رشد اقتصادی را تحت تاثیر قرار دهد. از سوی دیگر, عوامل اقتصادی علت بخشی از گسترش ناهنجاری های اجتماعی هستند
را با بحرانهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی روبرو می‌سازد. کاهش احساس امنیت، تضعیف اعتماد عمومی، گسترش رفتارهای ضداجتماعی، فشارهای روانی و غیره ازجمله پیامدهای گسترش جرم در جامعه است که به‌نوبه خود رشد و توسعه اقتصادی را با مانع جدی روبرو می‌سازد. لذا بررسی و شناسایی عوامل مؤثر و زمینه‌ساز این مشکلات اجتماعی اهمیت ویژه‌ای در برنامه‌ریزی سیاست‌گذاران برای پیشگیری و کاهش وقوع جرم در جامعه دارد. لذا تولید محتوا درزمینه آسیب های اجتماعی و تاثیر دراقتصاد کلان وخردکشور باید در برنام های دولت مردان باشد

یاز اکو: درحال حاضر مشغول چه پروژه‌ای است و قرار است برای سال۱۴۰۳
چه تولیداتی داشته باشید؟

سهرابی: بالطف وعنایت پروردگارمتعال
پکیج بحران که با بهره گیری از داستان های کوتاه و کلیپ های تاثیر گذار و سخنان چنددقیقه ای بزرگان فرهیخته درزمینه آسیب های اجتماعی با محوریت شهامت نه گفتن جوانان تهیه شده است که در ۹دی ۱۴۰۲ با رونمایی از پکیج بحران و با حضور مقامات کشوری ولشگری با اجرای سرکارخانم اصلانی که تندیس جام جهان نما را ازآن خودشان نمودند و جای داره ازهمینجا تبریکات صمیمانه خودم را اعلام نمایم، برگزارگردید که دراین راستاد زحمات شبانه روزی و برنامه ریزی خانم دکتر فاطمه سلیمانی محقق و پژوهشگر و مدیر برنامه ریزی و پشتیبانی جناب دکتر بابک بابازاده یکی ازخیرین کشوری واستانی و دفترنمایندگی محترم مرجع تقلید شیخ دوستی زنجانی در شمالغرب کشور جناب سعید حمزه انسانی فرهیخته وبزرگوار و سایر دوستان بزرگوارم و جاداره تشکر ویژه داشته باشم از حاج آقا مالک حسنی رئیس دفتر مرجع تقلید بزرگوارمان که ازقم تشریف اورده بودند و هم سایر بزرگان و گروه مارش نظامی از طرف حاج اقای بزرگوار حجت السلام جاهدی ،رئیس عقیدتی شمالغرب ارتش ، و همه عزیزانی که کنارم بودند تا هرچه باشکوهتر این مراسم شکل بگیرد. 

درضمن در همین مراسم رونمایی از جشنواره پیشگیری از آسیب های اجتماعی بامحوریت اعتیاد (بوم زیستی درمنطقه خود) برای سال ۱۴۰۳ روزجهانی مبارزه باموادمخدر انجام گرفت و از طرف جناب دکتر حبشی مدیرکل مجوز وزارت فرهنگ وارشاد تعدادی ازاسامی بزرگان برای هئیت داوری را برامون اعلام نمودند مثل ، آقایان هادی حجازی فر، جوادعزتی، لطیفی ، داودمیرکریمی،وسرکارخانمها پوران درخشنده ، مریلا زارعی و….. که تیم جشنواره درحال رایزنی با بزرگان فرهیخته میباشد.
ضمنا پوستر هردو رونمایی توسط بزرگان استانی وکشور مزیین به امضا ومتن زیبایشان گردید.

امیدوارم باحمایت مسئولین بزرگوار استان علی الخصوص اداره کل آموزش و پرورش این پکیج به دست دانش آموزان درسطح استان برسد چرا که دراین پکیج سه سوال مطرح شده که بااختیارقراردادن کدمسابقه و جذب اسپانسرهای مهم از خیرین و کارخانجات و شرکتها جوایز نفیسی چون پژو ۲۰۶،لوارام خانگی وسکه….. تا دانش آموزان عزیزتشویق بشوند و دراین چالش آسیب های اجتماعی شرکت نمایند.
جاداره از دبیر شورای هماهنگی موادمخدراستان جناب امیررنجبر،کارشناس محترمشان جناب شهرام یاقوتی، استاندارفقید مرحوم عابدین خرم، دکترفرهیخته جناب اسدالهی ، سرکارخانم زهراکوهی مدیرکل اموربانوان وخانواده استانداری، جناب دکتر سعادتی مدیرکل محترم آموزش وپرورش،جناب دکتر پناه علی حسین زاده معاونت محترم پرورشی واجتماعی استان،جناب دکتر داودهمت زاده نویسنده وپژوهشگر و رئیس آموزش وپژوهش زندانهای شمالغرب کشور، جناب دکتر رسول ابراهیمی فرهیخته و سرکارخانم مهندس خدیجه معصومی فرهیخته تمامی بازیگران فیلم داستانی بحران، از دوستان عزیزم آهنگساز فیلم بحران وخواننده محبوب جناب احمدپویا و بزرگوار جناب کاظم معرفت خواننده کلیپ دوستوم در پکیج بحران، وسایر دست اندرکاران پروژه پکیج بحران و درحال حاضر سه فیلمنامه در دست عولید دارم که اولیش مربوط به بی عاطفه گی ادما و آسیب های که باور کردنش سخت است بنام رها،برگرفته از زندگی واقعی و نوزادی رها شده در سطل زباله، فیلم دوم مربوط به توهمات اعتیاد است که فیلم بلندم خواهد بود و درژانروحشت تولیدخواهد شد که موضوعش قتل براثر توهم جن زای است.
فیلم سینمایی واهی در ژانر وحشت واکشن رزمی برای مهرماه ۱۴۰۳خواهم داشت که موضوعش گنج واقعی خانواده است، ان شالله به کمک تمامی دستگاههای ذی ربط فرهنگی و هنری بتوانیم در زدودن آسیب های اجتماعی گامهای موثری برداریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=137589

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});