• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
سرپرست مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌ شرقی خبر داد؛

هشدار سیلابی شدن رودخانه‌های آذربایجان‌ شرقی

  • کد خبر : 139270
  • 19 فروردین 1403 - 11:00
هشدار سیلابی شدن رودخانه‌های آذربایجان‌ شرقی
سرپرست مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌ شرقی با اشاره به پیش بینی بارش رگباری باران در استان گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

به گزارش یازاکو به نقل از تبریز بیدار، عبدالصمد رحیمی افزود: با فعالیت متناوب سامانه بارشی از عصر یکشنبه، رگبار باران، غرش آذرخش، بارش برف و مه در نواحی سردسیر و مرتفع و وزش باد گاهی به نسبت شدید استان را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا شب پنجشنبه در استان حاکم است اظهار کرد: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بارش تگرگ در نواحی مستعد، لغزندگی و مه گرفتگی در استان دور از انتظار نیست.

سرپرست مدیریت بحران استانداری با اشاره به اینکه این سامانه بارشی همه نواحی استان را فرا می‌گیرد گفت: با توجه به پیش بینی رخداد تندبادهای لحظه‌ای در این بازه زمانی، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بنابراین اقدامات لازم برای محکم کردن این نوع سازه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، سقف گلخانه‌ها و عدم پارک خودرو در کنار درختان ضروری است.

رحیمی لغو سفرهای غیرضروری، احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه مناطق کوهستانی، پرهیز از فعالیت کوهنوردی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان و امدادی مانند شهرداری‌ها، راهداری‌ها، هلال احمر و پلیس راه را برای خدمات رسانی به مردم خواستار شد.

وی با تاکید بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی مردم و دستگاه‌های خدمات رسان برای مواجهه با این شرایط آب و هوایی یادآور شد: تردد نکردن در حریم، بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری و برون شهری و پاکسازی دهانه پل‌ها ضروری است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=139270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});