• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

۲۹ درصد از حجم سدهای استان اردبیل تاکنون پُر شده است

  • کد خبر : 139641
  • 23 فروردین 1403 - 15:30
۲۹ درصد از حجم سدهای استان اردبیل تاکنون پُر شده است
یازاکو - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: از حجم ۵۸۲ میلیون مترمکعبی سدهای استان تاکنون ۱۶۶ میلیون مترمکعب پُر شده است که ۲۹ درصد از حجم کل سدها را شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید فضایلی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه از سال آبی جاری حدود ۱۲۳ میلیون مترمکعب آب به سدهای استان وارد شده است اظهار کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: حجم ذخیره آبی سد یامچی به‌عنوان تامین کننده آب شرب مرکز استان تاکنون به ۲۶ میلیون متر مکعب رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۵ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

افزایش ۱۲ درصدی حجم آب سد سبلان

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل عنوان کرد: سد سبلان مشگین‌شهر نیز در حال حاضر حدود ۳۶.۵ میلیون مترمکعب آب دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۱۲ درصد افزایش حجم مواجه است.

فضایلی با اشاره به آخرین وضعیت سدهای ارس و خداآفرین نیز گفت: خوشبختانه سدهای ارس و خداآفرین به‌عنوان دو سد تاثیرگذار در شمال استان نسبت به سال گذشته به ترتیب ۲۰ و ۱۲ درصد افزایش ذخیره آبی داشته‌اند.

وی همچنین با اشاره به کاهش جریان آب در رودخانه‌های مهم استان عنوان کرد: متاسفانه جریان آب در سه رودخانه بالیخلو چای، قره سو و فیروزآباد چای نسبت به سال گذشته به ترتیب ۳۵ درصد، ۷ درصد و ۲۷ درصد کاهش یافته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از آغاز سال آبی جاری تاکنون حدود ۱۷۵ میلی متر بارش در سطح استان داشته‌ایم، عنوان کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=139641

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});