• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

پارک محله‌ای در تبریز به نام ملامحمد فضولی نامگذاری شد

  • کد خبر : 13991
  • 19 اردیبهشت 1400 - 10:30
پارک محله‌ای در تبریز به نام ملامحمد فضولی نامگذاری شد
یاز اکو - دبیر شورای نامگذاری معابر و اماکن عمومی کلانشهر تبریز از نامگذاری پارک محله‌ای واقع در شهرک سفیر امید به نام حکیم ملامحمد فضولی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سعید حاجی‌زاده با بیان اینکه این اقدام در راستای پاسداشت مقام ادبی و عرفانی حکیم ملامحمد فضولی و با پیشنهاد شهرداری منطقه سه در نشست شورای نام گذاری معابر و اماکن عمومی مصوب شد، افزود: این پارک به زودی به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: سال جاری از سوی شورای اسلامی شهر تبریز به عنوان سال حفظ، احیا و مرمت میراث فرهنگی و تاریخی این شهر نامگذاری شده است از این رو رویکرد و اقدامات شهرداری تبریز نیز در سال جاری با محوریت تحقق این شعار خواهد بود.

پارک محله‌ای ملامحمد فضولی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع و ۴۵۵ میلیارد ریال هزینه تملک و اجرا شده و یکی از طرح‌های آماده افتتاح شهرداری منطقه سه تبریز است که هفته آینده به همراه چند پروژه‌ دیگر شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

حکیم ملا محمد فضولی، در سال‌های ابتدایی سده دهم هجری قمری در کربلای معلی دیده به جهان گشود،  پدرش اصل و نسبی آذربایجانی داشت‌ و از ایل بیات بود که به دلیل ارادت ویژه به اهل بیت (ع)، آذربایجان را به سمت کربلا و نجف ترک کرد.

محمد در جوانی لقب «ملا» گرفت‌ و مشهور به ملافضولی شد که نشانه‌ کلامی بودن وی و لقب حکیم بیانگر رویکرد او به فلسفه و حکمت است.

حکیم ملامحمد فضولی مانند ابوعلی سینا و بیشتر از او،  توانست کلام و فلسفه را به‌ گونه‌ای آشتی دهد و به زبان های ترکی، عربی و فارسی تسلط کامل داشت و به هر سه زبان اشعار و آثاری گرانبها دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13991

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});