• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

انحصار صنعت خودرو باید شکسته شود

  • کد خبر : 14018
  • 19 اردیبهشت 1400 - 12:30
انحصار صنعت خودرو باید شکسته شود
یاز اکو - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بازار خودرو باید از انحصار خودروسازان خارج شود و تحقق این مهم در گروی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، الهویردی دهقانی درباره ضرورت تولید خودروی با کیفیت اظهار داشت: خودروسازان باید برای تولید خودروی باکیفیت و ارزان قیمت برنامه‌ریزی کنند و در تحقق این مهم به ایمن بودن، کاهش مصرف سوخت و.. توجه ویژه داشته باشند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، افزود: وضعیت آلودگی در کلان‌شهرهایی مانند تهران بیانگر ضرورت توجه به تولید خودروهای کم‌مصرف و پاک است در حالیکه خودروسازان برنامه‌ای برای تولید این نوع خودروها ندارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خودروهای سواری داخلی در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱۲ تا ۱۴ لیتر بنزین مصرف می‌کنند، اضافه کرد: مابه‌التفاوت مصرف سوخت خودروهای داخلی با میزان استاندارد با حقوق پرسنل این شرکت‌ها تا حدودی برابر است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرچند ما به دنبال زیان خودروسازان داخلی نیستیم اما این شرکت‌ها باید خودروهای به روز و محصولات باکیفیت و ایمن در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

دهقانی با بیان اینکه بازار باید از انحصار خودروسازان خارج شود و تحقق این مهم در گروی استفاده از بخش خصوصی است، تصریح کرد: با این روش از یک سو از قیمت‌گذاری دستوری جلوگیری می‌شود و از سوی دیگر خودروسازان خودروها را با قیمت‌ها و کیفیت‌های سلیقه‌ای به مردم تحویل نمی‌دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=14018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});