• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

سرگردانی مسافران با تعطیلی مسیر بی آرتی و کم شدن اتوبوس‌ها در تبریز

  • کد خبر : 14048
  • 19 اردیبهشت 1400 - 14:30
سرگردانی مسافران با تعطیلی مسیر بی آرتی و کم شدن اتوبوس‌ها در تبریز
یاز اکو - اعلام وضعیت قرمز کرونایی در بسیاری از شهرهای ایران سبب اعمال محدودیت‌های جدیدی شد که تعطیلی مسیر بی آر تی و یک شیفته شدن اتوبوس‌های شرکت واحد و سرگردانی مسافران را به دنبال داشت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، به نظر می‌رسد تعطیلی فعالیت اتوبوس‌ها تنها محدودیتی باشد که به طور جدی اجرا می‌شود، چرا که بسیاری از گروه‌های شغلی از همان ابتدای وضع محدودیت‌های ستاد کرونا با کرکره‌های پایین فعالیت‌شان را ادامه دادند، اما مسافران اتوبوس همچنان سرگردانند.

استفاده از سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل سریع‌السیر بودن و داشتن صرفه اقتصادی همیشه مورد استقبال عموم قرار گرفته است، اما تصمیم ستاد کرونا مبنی بر تعطیلی فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی یا تک شیفته شدن آن سبب متضرر شدن بسیاری از شهروندان به ویژه افراد شاغلی شده است که با هزینه‌ای کمتر از ۱۰۰۰۰ تومان در محل کارشان حاضر شده و برمی‌گشتند، اما حالا با اتخاذ چنین تصمیمی هر فرد شاغل در تبریز که خودروی شخصی ندارد با هر موقعیتی مجبور به پرداخت  مبلغی بیش از ۳۰ هزار تومان برای حاضر شدن در محل کارش است.

فعالیت اتوبوس‌های تک شیفته هم که تعریفی نداشته و رانندگان می‌گویند با یک دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس نمی‌توان سر موقع در ایستگاه‌ها حاضر شد؛ اتوبوس‌ها در بسیاری از ایستگاه‌ها با استدلال کم شدن مسافر به مینی‌بوس‌ها تبدیل شده‌اند، اما رانندگان تا پر شدن ظرفیت مینی‌بوس  حرکت نمی‌کنند، چرا که فقط یک دستگاه مینی‌بوس فعال است، مسافران هم می‌توانند سفری هیجان انگیز و تکان‌های شدید را با دست فرمان همین رانندگان مینی‌بوس تجربه کنند.

 نبود کارتخوان در مینی‌بوس‌ها و داد و ستد پول نقد و عدم امکان شارژ کارت‌های اتوبوس به دلیل تعطیلی باجه‌های شارژ کننده هم از دیگر موارد قابل تاملی است که باید مورد توجه ستاد کرونا و شرکت اتوبوسرانی قرار بگیرد.

اکنون با گذشت بیش از دو هفته از اعمال محدودیت‌ها و شروع به فعالیت مشاغل و اصناف متعدد هنوز خبری از تصمیمات جدید در مورد فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز نبوده و مسافران همچنان سرگردان هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=14048

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});