• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی عالی‌نسب

  • کد خبر : 14415
  • 22 اردیبهشت 1400 - 9:30
پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی عالی‌نسب
یاز اکو - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی عالی نصب تبریز با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در حال احداث بوده و بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سید مرتضی نیرومنداسکویی افزود: با بهره برداری از این تصفیه خانه،  ۱۵۰ واحد تولیدی صنعتی واقع در این شهرک به شبکه فاضلاب متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه این تصفیه خانه، نخستین تصفیه‌خانه فاضلاب پکیج تلفیقی فلزی – پلی اتیلنی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان است، اظهار کرد: این تصفیه خانه در راستای صیانت از محیط زیست و مدیریت منابع آبی با ظرفیت ۳۰۰ مترمکعب در روز برای تصفیه فاضلاب تولیدی واحدهای صنعتی شهرک صنعتی مذکور در حال احداث و تجهیز است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این تصفیه خانه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هفته دولت سالجاری به بهره‌برداری می رسد، گفت: عملیات احداث این تصفیه‌خانه فاضلاب از سال ۱۳۹۸ در این شهرک صنعتی آغاز شده و عملیات تکمیلی آن در حال اجرا است.

نیرومند اسکویی ادامه داد: برای توسعه پایدار و حفاظت از منابع آبی و بازگردانی به چرخه مصرف، پساب خروجی این تصفیه‌خانه مورد استفاده آبیاری فضای سبز و آب صنعتی واحدهای تولیدی شهرک صنعتی قرار خواهد گرفت.

وی یادآوری کرد: با راه‌اندازی این پروژه تمامی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی به شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه متصل شده و در سال مزین به شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، یکی از مشکلات عمده واحدهای صنعتی شهرک صنعتی عالی‌نسب مرتفع می شود.

شهرک صنعتی عالی نسب با بیش از ۴۸۴ هکتار و برخورداری از تمامی امکانات زیربنایی در کیلومتر ۳۵ مرکز آذربایجان شرقی(تبریز) واقع شده است.

آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی است و ۶ درصد از واحدهای تولیدی شهرک‌های استان به صنایع بزرگ و ۹۴ درصد از واحدهای تولیدی به صنایع کوچک و متوسط اختصاص دارد.

از مجموع ۲ هزار و ۳۹۹ واحد تولیدی موجود در شهرک های صنعتی استان یک هزار و ۸۹۳ واحد فعال و حدود ۴۰۰ واحد غیرفعال بوده و هم اکنون بیش از ۵۳ هزار نفر در این واحدهای تولیدی مشغول فعالیت هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=14415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});