• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
1

افزایش ۵۵ درصدی ورود مسافر خارجی از مرز نوردوز به ارس

  • کد خبر : 144665
  • 12 خرداد 1403 - 14:30
افزایش ۵۵ درصدی ورود مسافر خارجی از مرز نوردوز به ارس
یازاکو - معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از افزایش ۵۵ درصدی ورود مسافر خارجی از مرز نوردوز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، محسن محمدزاده امروز (۱۲ خرداد ماه) اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ تعداد ورودی تبعه خارجی از مرز نوردوز ۱۰۱ هزار و ۲۲ نفر بود که این رقم در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۵۵ درصدی به ۱۶۱ هزار و ۶۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی منطقه، اینفوتورهای متعددی برای آژانس‌های گردشگری ارمنستان برگزار شده و این امر منجر به افزایش ورود مسافر خارجی از مرز نوردوز شده است.

او بیان کرد: توسعه لجستیک مرز نوردوز و افزایش ارتباطات با فدراسیون گردشگری ارمنستان از دلایل اصلی افزایش سفرهای ورودی مرز نوردوز است.

وی بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت کلیساهای جهانی سنت‌استپانوس و چوپان برای جذب گردشگران ارمنی تاکید کرد.

محمدزاده با بیان اینکه سال گذشته زیرساخت‌های اطلاع‌رسانی در محدوده نوردوز برای هدایت مسافران ورودی به سمت جاذبه‌های تاریخی و ژئوپارک ارس تکمیل شد، گفت: ارمنستان کشوری گردشگرپذیر است و یکی از راهبردهای سازمان برپایی تورهای ترکیبی برای جذب گردشگران سایر ملیت‌هایی است که به ارمنستان سفر می‌کنند.

او خدمات سفر منطقه آزاد ارس در پایان از تشکیل کمیته تخصصی جذب گردشگر خارجی با تمرکز بر کشورهای همسایه خبر داد و افزود: با تشکیل این کمیته به‌دنبال ایجاد ارتباطات تخصصی، معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و در نهایت حضور تعداد بیشتری از گردشگران خارجی در منطقه هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});