• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

بیش از ۳۰۰۰ هزار دانش آموز منطقه بادکی ارومیه بلاتکلیف هستند/ ترک تحصیل ۱۵ درصدی دانش آموزان به دلیل نبود مدرسه

  • کد خبر : 145181
  • 19 خرداد 1403 - 12:00
بیش از ۳۰۰۰ هزار دانش آموز منطقه بادکی ارومیه بلاتکلیف هستند/ ترک تحصیل ۱۵ درصدی دانش آموزان به دلیل نبود مدرسه
یازاکو - تابستان سال گذشته با حضور وزیر آموزش پرورش کلنگ احداث آموزشگاه ۲۴ کلاسه بادکی ارومیه به زمین زده شد ولی با گذشت نزدیک به یک سال از این اتفاق هیچ ساخت و سازی صورت نگرفت و بیش از ۳هزار دانش آموز این مدرسه در بلاتکلیفی به سر می برند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، مرداد ماه سال گذشته کلنگ ساخت مدرسه ۲۴ کلاسه بادکی ارومیه با حضور وزیر آموزش و پرورش به زمین زده شد ولی با گذشت قریب به یک سال از این کلنگ زنی برای ساخت این مدرسه هنوز آجری روی آجر گذاشته نشده است و بیش از ۳هزار دانش آموز این مدرسه در بلاتکلیفی به سر می برند.

به گفته مدیران آموزش و پرورش شهرستان ارومیه، این منطقه دارای ۱۵ هزار نفر جمعیت بوده و فضای آموزشی در این منطقه زیر ۲ متر مربع به ازای هر دانش آموز است در حالیکه میانگین کشوری بالای پنج مترمربع است.

به گفته مدیر کل سابق نوسازی مدارس استان قرار بود این مدرسه با مشارکت یکی از خیرین مدرسه ساز ساخته و تجهیز شود ولی با پیگیری های خبرنگار ایلنا مشخص شد خیر مورد نظر از مشارکت در ساخت و تجهیز این مدرسه منصرف شده است.

زمین احداث این مدرسه توسط اداره کل مسکن و شهرسازی استان تامین شده و مقرر شده در این زمین مجموعه آموزشی ۲۴ کلاسه ( ۱۲ کلاس در مقطع ابتدایی و ۱۲ کلاسه در مقطع متوسطه) ساخته شود تا بخشی از نیاز به فضای آموزشی در این منطقه تامین شود.

یکی از اهالی این منطقه، با بیان اینکه فرزندان ما بعد از اتمام دوره ابتدایی به دلیل نبود مدارس در مقطع راهنمایی و دبیرستان برای ادامه تحصیل باید‌ به ارومیه بروند گفت: خانواده های این منطقه اغلب بی بضاعت هستند و از ادامه تحصیل فرزندان شان جلوگیری می کنند.

وی افزود: سال گذشته قول ساخت مدرسه ۲۴ کلاسه در این منطقه امید را در دل خانواده ها زنده کرد ولی با گذشت یک سال از این وعده تاکنون هیچ قدمی در راستای احداث این مدرسه برداشته نشده است.

یکی دیگر از والدین دانش آموزان گفت: سال تحصیلی که سپری شد دانش آموزان به چند مدرسه دیگر مناطق تقسیم بندی شدند و در سرما و گرما برای حضور در کلاس درس مجبور به پیمودن کیلومترها راه بودند.

وی افزود: امسال دیگر به فرزندانم اجازه ادامه تحصیل نمی‌دهم. من یک کارگر ساده هستم و به غیر از هزینه تحصیل باید هزینه رفت و آمد فرزندانم به دیگر مدارس را بدهم و این از عهده من کارگر ساده بر نمی آید.

ترک تحصیل ۱۵ درصدی دانش آموزان منطقه بادکی ارومیه

رئیس شورای اسلامی منطقه بادکی ارومیه گفت: ببش از ۳ هزار دانش آموز منطقه بادکی ارومیه در بلاتکلیفی به سر می‌برند به طوریکه طی سال گذشته ۱۵ درصد از دانش آموزان این منطقه به دلیل نبود مدرسه ترک تحصیل کرده‌اند.

ناصر عرب زاده با بیان اینکه نزدیک به یک سال از کلنگ زنی و وعده احداث مدرسه ۲۴ کلاسه بادکی ارومیه می گذرد، کفت: در این مدت برای ساخت این مدرسه هیچ اقدامی نشده است.

وی افزود: با پیگیری هایی که از مسئولان آموزش پرورش و‌ معاونت عمرانی اسنانداری آذربایجان غربی کرده‌ایم هیچ اراده‌ای برای ساخت و تکمیل این مدرسه از سوی این مسئولان صورت نگرفته است.

وی افزود: دانش آموزان این منطقه به دلیل کمبود امکانات تحصیل می بایست برای ادامه تحصیل با طی کرده کیلومتر ها راه به مدارس روستاهای اطراف یا مدارس مناطق اسلام آباد و دخانیات ارومیه بروند.

عرب زاده با بیان اینکه، اکثر والدین این منطقه از قشر ضعیف بوده و اغلب کارگر هستند گفت: این خانواده ها به دلیل داشتن فرزندان زیاد و مشکلات مالی نمی‌توانند هزینه تحصیل فرزندان خود در خارج از منطقه را تامین کنند و به همین دلیل از ادامه تحصیل فرزندان خود جلوگیری می کنند.

وی افزود: در حال حاضر در محل ساخت این مدرسه سه کانکس کلاس درس وجود دارد که هر کدام از این کانکس ها ظرفیت ۲۵ دانش آموز را دارد و در سال تحصیلی آینده تنها کلاس درس اول ابتدایی در این کانکس‌ها برگزار خواهد شد‌.

عرب زاده تصریح کرد: مرکز آموزشی بادکی ارومیه تنها مرکز آموزش سه شیفته استان بود که بیش از ۳هزار دانش آموز در این مرکز مشغول تحصیل بودند ولی با وعده نوسازی در حال حاضر این دانش آموزان در بلاتکلیفی به سر می برند.

وی همچنین ادامه داد: دانش آموزان این مدرسه در بین مدارس روستاهای اطراف از قبیل ولنده و جهتلو تقسیم شده‌اند این در حالیست که مدارس این مناطق تکمیل ظرفیت شده‌اند.

وی در پاسخ به اینکه در رابطه به انصراف مشارکت خیر مدرسه ساز در ساخت این مدرسه گفت: خیر مورد نظر گفت تنها در صورتی حاضر به مشارکت است که زمین ساخت این آموزشگاه در نبش خیابان قرار گرفته باشد در غیر اینصورت در ساخت آن مشارکت نمی‌کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});