• امروز : پنج شنبه - ۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 27 June - 2024
2

کارشناس هواشناسی: زنجانی‌ها از توقف در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند

  • کد خبر : 145441
  • 21 خرداد 1403 - 13:15
کارشناس هواشناسی: زنجانی‌ها از توقف در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند
یازاکو - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی فعال در استان موجب بارشهای رگباری و محلی در برخی نقاط استان می‌شود از همین رو هم استانی‌ها از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب کنند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، حسین سلطانی روز دوشنبه افزود:‌ بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی، هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان قسمتی ابری تا ابری است که این شرایط در برخی مناطق با بارشهای پراکنده و رگبار و رعد و برق همراه خواهد شد.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان، یادآور شد: بر همین اساس هم استانی ها از حضور در ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق خودداری کنند.

سلطانی اظهار داشت: فعالیت سامانه مستقر در استان به تناوب تا آخر هفته جاری ادامه دارد هرچند میزان بارندگی ها گسترده و قابل توجه نیست اما امکان شدت گرفتن بارش های محلی و نقطه ای و به دنبال آن آبگرفتگی معابر و روان شدن آبهای سطحی وجود دارد.

وی با اشاره به نوسانات دمایی در مناطق مختلف استان، ادامه داد: امروز دمای استان به طور موقت کاهش می یابد و از اواخر هفته با روند افزایشی دما هوای گرمتری در استان مستقر می شود.

سلطنی دمای فعلی شهر زنجان را ۲۰ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۶ و ۳۴ درجه، ابهر و خرمدره ۱۸ و ۳۳ درجه، آب‌بر ۲۳ و ۳۵ درجه، قیدار ۱۵ و ۳۰ درجه، سلطانیه ۱۶ و ۲۹ درجه و ماهنشان ۲۷ و ۳۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145441

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});