• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
3

ساماندهی مجموعه فاخر فرهنگی مقبره الشعرا با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان

  • کد خبر : 145726
  • 23 خرداد 1403 - 15:45
ساماندهی مجموعه فاخر فرهنگی مقبره الشعرا با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان
یازاکو - شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: توسط اکیپ‌های معاونت فنی و عمرانی منطقه، عملیات ساماندهی مجموعه تاریخی مقبره الشعرا برای استقبال از گردشگران با شتاب در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، موسی زارعی ضمن اعلام خبر فوق افزود: در راستای اهمیت بخشیدن به تاریخ و فرهنگ شهر تبریز و اهداف منطقه مبنی بر حفظ و احیاء مکان‌های تاریخی و نگهداری شایسته به عنوان یک میراث ارزشمند، عملیات ساماندهی مجموعه گردشگری مقبره الشعرا نماد شهر اولین ها ،توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه ۱۰ با سرعت و دقت پیش می رود.

شهردار منطقه ۱۰در ارتباط با سنگفرش معابر پیرامون مجموعه گردشگری و تاریخی مقبره‌الشعرا تصریح کرد: سنگفرش صحن جنوبی مقبره‌الشعرا به همراه پیاده‌روهای ضلع شمالی، شرقی و جنوبی به اتمام رسیده و تکمیل پیاده روهای ضلع غربی و معابر پیرامون مجموعه فرهنگی و گردشگری مقبره‌الشعرا با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان در حال اجراست.

زارعی با اشاره به اینکه مجموعه فرهنگی و تاریخی که یکی از نمادهای اصلی گردشگری تبریز است و سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی در ایام مختلف سال از این مجموعه بازدید می‌کنند تصریح کرد: در کنارساماندهی محوطه و بهسازی این مجموعه تاریخی و توسعه معابر پیرامونی با هدف حمایت از فعالان حوزه صنایع دستی و معرفی سوغاتی‌های تبریز، عملیات اجرایی سوغات سرای مقبره‌الشعرا نیز با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه آبنماها نقش بسیار مهمی در ایجاد شور و نشاط اجتماعی داشته و روح سرزندگی و شادابی را در جامعه و محیط اجتماعی ایجاد می کند اذعان کرد: احداث فاز دوم آبنمای صحن جنوبی و اقدامات تکمیلی نمای ورودی این مجموعه آغاز شده است که ۶ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظرگرفته شده است.

شهردار منطقه ۱۰ یادآور شد: ساماندهی مجموعه مقبره الشعرا هم اکنون با سرعت، دقت و نظارت کامل در حال اجرا بوده و شاهد پیشرفت قابل توجهی در روند اجرای آن هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145726

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});