• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
3
رئیس کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق بازرگانی تبریز خبر داد؛

ایجاد مرکز TMC در تبریز برای ارتقاء آموزش‌های صنعتی

  • کد خبر : 145746
  • 23 خرداد 1403 - 20:15
ایجاد مرکز TMC در تبریز برای ارتقاء آموزش‌های صنعتی
رئیس کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق بازرگانی تبریز، از افتتاح مرکز آموزش TMC در تبریز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، یونس اکبرپور پایدار در جلسه کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق بازرگانی تبریز که با حضور مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی و جمعی از مدیران و نمایندگان ادارات در اتاق تبریز برگزار شده بود، با تأکید بر اهمیت این مرکز گفت:هدف از ایجاد مرکز آموزش TMC ارائه آموزش‌های کاربردی و تخصصی به صنایع استان است. این آموزش‌ها با هماهنگی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان و اعطای مدرک معتبر TMC برگزار می‌شوند.
پایدار افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته، آموزش‌های ارائه شده به درخواست صنایع استان، توسط اتاق بازرگانی تبریز با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان انجام می‌شود و شرکت‌کنندگان موفق به دریافت مدرک معتبر TMC خواهند شد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز صنایع به نیروی کار ماهر و تخصصی، برنامه‌ریزی شده است که دوره‌های آموزشی متناسب با درخواست صنایع استان برگزار شود و اتاق بازرگانی تبریز در حد توان، تسهیلات لازم برای برگزاری این دوره‌ها را فراهم کند.
وی با اشاره به تلاش جهت برگزاری دوره‌های آموزشی جوار کارگاهی برای کارکنان واحدهای صنعتی درون مجموعه‌ها گفت: با توجه به کمبود نیروی کار در بخش صنعت و محدودیت در خروج کارکنان از کارگاه‌ها، اداره کل فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی با همکاری اتاق بازرگانی تبریز، این دوره‌های آموزشی را با رعایت ضوابط لازم در خودِ واحدهای صنعتی برگزار می‌کند.
پایدار با تأکید بر اهمیت تربیت نیروی متخصص در واحدهای صنعتی، از برگزاری آموزش‌های تخصصی برای تربیت اساتید درون واحدهای صنعتی و اعطای مجوز تدریس به این افراد خبر داد و افزود: این امر فرایند آموزش را در مجموعه‌های صنعتی تسهیل می‌کند.
رئیس کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق تبریز همچنین به اهتمام اتاق تبریز در توسعه همکاری‌های بین‌المللی تأکید کرد و گفت: طی حضور اخیر هیئت اقتصادی اتاق تبریز در ازمیر ترکیه، مقرر شد برنامه‌های مشترکی با اتاق بازرگانی ازمیر صورت بگیرد.
وی ادامه داد: با توجه به برگزاری ۴۰ نمایشگاه در طول سال در ازمیر، در تلاش هستیم بستری فراهم شود که صنعتگران بتوانند با شرکت‌های مرتبط با حوزه فعالیت خود در این شهر به‌صورت مجازی ارتباط برقرار کنند.
پایدار همچنین از تشکیل کمیته صنایع کوچک در کمیسیون انرژی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه اکثر کارگاه‌ها زیر ۱۰ الی ۱۵ نفر کارگر دارند، این کمیته با هدف بررسی بهتر مشکلات واحدهای تولیدی کوچک تشکیل می‌شود.
وی در پایان اظهار داشت: با توجه به درخواست صنایع فولادی در رابطه با دریافت مابه‌التفاوت مبلغ انرژی سال ۱۴۰۲ از فعالان این صنعت که هزینه هنگفتی به واحدها تحمیل می‌کند، مقرر شد، جلسه‌ای با مسئولین مربوطه تشکیل و در این رابطه رایزنی شود.
در ادامه این جلسه، اعضای حاضر به بیان دیدگاه ­های خود در رابطه با نحوه افزایش تعامل بین واحدهای صنعتی و اداره کل فنی و حرفه­ ای استان پرداختند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});