• امروز : پنج شنبه - ۳۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 20 June - 2024
1
بازه نوسان دلار به زیر ۱۰۰ تومان رسید

ماندگاری اثر انتخابات در بازار ارز

  • کد خبر : 145950
  • 26 خرداد 1403 - 12:15
ماندگاری اثر انتخابات در بازار ارز
یازاکو - بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازه نوسان نرخ ارز در هفته‌های اخیر بسیار محدود شده است. برخی از فعالان بازار این امر را ناشی از اثر انتخابات می‌دانند. به‌نظر می‌رسد بازار ارز در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری کشور در یک خواب بهاری فرو رفته و از حجم معاملات بازار کاسته شده است. تحلیلگران معتقدند که معامله‌گران ارزی در این بازه زمانی از ریسک فاصله می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازه نوسان نرخ ارز در هفته‌های اخیر بسیار محدود شده است. برخی از فعالان بازار این امر را ناشی از اثر انتخابات می‌دانند. به‌نظر می‌رسد بازار ارز در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری کشور در یک خواب بهاری فرو رفته و از حجم معاملات بازار کاسته شده است. تحلیلگران معتقدند که معامله‌گران ارزی در این بازه زمانی از ریسک فاصله می‌گیرند.
6 copy

آمار و ارقام نشان می‌دهد که در ماه‌ها و هفته‌های انتخاباتی معامله‌گران با احتیاط بیشتری دست به معامله می‌زنند. رویکرد سیاسی کاندیدا‌ها و چشم‌انداز تجارت خارجی کشور با فرض به قدرت رسیدن هر یک از آنها سبب می‌شود بازار تا زمان اعلام نتایج از واکنش جدی خودداری کند. این آرایش انتخاباتی در بازار هفته‌های اخیر به وضوح قابل مشاهده است. نرخ ارز‌های شاخص بازار تهران در هفته‌های اخیر در بازه‌های قیمتی کمتر از هزار تومان به نوسان پرداخته و دچار تغییر کانال نشده‌اند. باید دید پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری، واکنش بازار ارز به کاندیدای برگزیده چطور خواهد بود. به عقیده کارشناسان اقبال ارزی با کاندیدایی است که ریسک‌های سیاسی را کاهش داده و به بهبود روابط سیاسی- اقتصادی با کشور‌های خارجی اهمیت ویژه‌ای بدهد.

ترمز دلار در مدار ۵۹

در طی بازار هفته گذشته نرخ اسکناس آمریکایی در بازه قیمتی ۵۸ هزار و ۷۵۰ تا ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان به نوسان پرداخت. دلار آزاد در بازار روز نخست هفته گذشته فعالیت خود را در پله دوم کانال ۵۹ هزار تومانی آغاز کرد. نرخ این ارز در روز یکشنبه روی مرز ۵۹ معامله شد و در بازار روز دوشنبه نیز دلار در کف هفتگی قرار گرفت. نرخ این ارز در بازار روز سه‌شنبه مجددا در رقم ۵۹ معامله شد، اما در ۲ روز پایانی هفته فعالیت خود را در یک بازه ۱۵۰ تومانی زیر سقف ۵۹ هزار تومان ادامه داد.

به‌طوری که در بازار روز پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ماه هر برگ اسکناس دلار آزاد با رشد نرخ ۵۰ تومانی نسبت به نرخ روز چهارشنبه در رقم ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. این در حالی است که برخلاف نوسان اندک دلار، یورو و پوند در بازار این روز رشد نرخ‌های بیشتری را تجربه کردند. هر یک از این اسکناس‌های خارجی در واپسین معاملات نقدی روز پنج‌شنبه با رشد قیمت یکسان ۴۵۰ تومانی به ترتیب در ارقام ۶۳ هزار و ۹۰۰ تومان و ۷۵ هزار و ۵۵۰ تومان به فروش رسیدند.

اما روند بازار طلا مانند نرخ دلار کم نوسان بود. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در بازار روز پنج‌شنبه با رشد قیمت ۵۰ هزار تومانی در رقم ۴۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد. نیم و ربع سکه نیز بدون تغییر نسبت به نرخ پیشین به ترتیب در ارقام ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شدند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145950

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});