• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

دعوت آستاراخان روسیه از کارآفرینان ایرانی

  • کد خبر : 14617
  • 24 اردیبهشت 1400 - 8:00
دعوت آستاراخان روسیه از کارآفرینان ایرانی
یاز اکو - مسکو - مدیرعامل صندوق حمایت از مشاغل کوچک و متوسط ‌آستاراخان روسیه اعلام کرد : «ما آماده کمک به کارآفرینان ایرانی در زمینه ایجاد کار تولیدی در این منطقه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از گزارش روز پنجشنبه ایرنا «ایرینا آزارووا» در نشستی با مهدی آکوچکیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این منطقه اقتصادی روسیه افزود: من مطمئن هستم که حضور کارآفرینان ایرانی به رشد تجارت بین منطقه آستاراخان و ایران کمک خواهد کرد.

  «آزارووا» به آکوچکیان توضیح داد که یکی از فعالیتهای اصلی صندوق کمک به شرکتهای آستاراخان در تبلیغ محصولات خود در بازارهای خارجی است و از این جهت بازار ایران برای ما راهبردی است.

وی تصریح کرد: در قلمرو منطقه آستاراخان، حدود ۱۵۰ شرکت با مشارکت سرمایه ایرانی وجود دارد. سالها همراه با اتاق بازرگانی و صنایع آستاراخان در ایران، نمایشگاههایی با مشارکت شرکتهای آستاراخان برگزار و به نوبه خود، شهر آستاراخان محل برگزاری نمایشگاه های تخصصی بازرگانی و صنعتی در ایران شد.

 مدیرعامل صندوق حمایت از مشاغل کوچک و متوسط ‌آستاراخان افزود: به منظور ارتقا کیفی کالاها و خدمات در دو کشور، مأموریت های تجاری برگزار شد که طی آن کارآفرینان منطقه آستاراخان و استان های ایران در مورد توسعه همکاری های تجاری دوجانبه بحث و گفتگو کردند، این همکاری تا امروز همچنان ادامه دارد.

ایرینا آزارووا گفت: «همه گیری کرونا نمی تواند مانعی برای توسعه روابط دوستانه سنتی ما با ایران باشد. حتی در شرایط محدودیت زمانی، ما می توانیم با نمایندگان مشاغل کوچک و متوسط ‌در منطقه آستاراخان و ایران به طور مثمر ثمر کار کنیم تا قراردادهای تجاری منعقد کنیم.»

آکوچکیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران نیز قصد ایران برای سرمایه گذاری در منطقه آستاراخان را اعلام کرد. وی تعدادی از پروژه های پیشنهادی محافل تجاری ایران را برای اجرا در این منطقه ارائه داد.

وی دریای خزر را کریدور اقتصادی مستقیم برای این موضوع اعلام کرد و  گفت : از طریق آن می توانیم اجرای برنامه های خود را تسریع کنیم.

سرکنسول ایران همچنین آمادگی خود را برای همکاری فعال با  صندوق حمایت از مشاغل کوچک و متوسط ‌آستاراخان ابراز داشت.

طرفین در این نشست خاطرنشان کردند که به دلیل بیماری همه گیری در سال ۲۰۲۰، فعالیت های تجاری دو طرف کاهش یافت، جلسات حضوری و نمایشگاه های تجاری لغو و فقط در قالب از راه دور برگزار شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=14617

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});