• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
2

توانمندسازی بستر شهری در جنوب غرب تبریز با اجرای مسیرگشایی خیابان ۱۸ متری شهید سعیدی

  • کد خبر : 146192
  • 28 خرداد 1403 - 14:30
توانمندسازی بستر شهری در جنوب غرب تبریز با اجرای مسیرگشایی خیابان ۱۸ متری شهید سعیدی
یازاکو - رییس کمیسیون عمران و عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: پروژه مسیرگشایی خیابان ۱۸ متری شهید سعیدی در راستای توانمندسازی بستر شهری در جنوب غرب تبریز اجرای می شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، روح الله رشیدی در جریان برگزاری جلسه رفع موانع اجرایی مسیرگشایی خیابان ۱۸ متری شهید سعیدی، پروژه های مسیرگشایی را از خدمات کلیدی و آینده نگر مدیریت شهری دانسته و بر پیگیری شورای اسلامی شهر بر آغاز و تکمیل این پروژه ها به ویژه در بافت های ناکارآمد عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت توانمند سازی بافت شهری و حذف گره های ترافیکی ورودی غرب تبریز افزود: خیابان ۱۸ متری شهید سعیدی پس اجرا موجب ایجاد ارزش افزوده و نوسازی کالبدی در محله آخماقیه و محدوده شهری منطقه هفت تبریز می شود و ضرورت دارد روند تملک با همراهی مالکان اجین شود.

رشیدی در ادامه جلسه بر حل مشکلات اهالی و توافق با مالکین املاک باقیمانده و همکاری تنگاتنگ و متقابل اهالی و مجموعه شهرداری منطقه تاکید کرد.

گفتنی است این جلسه با حضور جمعی از مالکین برخی از مشکلات و اختلافات اهالی با شهرداری مطرح و رفع و سه توافق نیز با حضور عضو محترم شورا امضا شد.

همچنی اصغر آدی بیگ شهردار منطقه ۷ در این جلسه به وظیفه خدمت رسانی شهرداری اشاره و اعلام کرد: مجموعه شهرداری منطقه ۷ برای تملک مسیر ۱۸ متری شهید سعیدی در دوسال گذشته حدود ۶۲ میلیارد تومان هزینه کرده و از ۱۴۷ ملک واقع در مسیر ۱۳۰ مورد تملک قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: برای ۱۷ ملک باقیمانده اخطاریه اعمال ماده ۸ ارسال شده ولی شهرداری مصمم به اتمام تملک با توافق و رضایت مالکیناست و با آغوش باز پذیرای مالکین و شهروندان است.

گفتنی است، مسیرگشایی خیابان شهید سعیدی، از پروژه های تاثیرگذار در جنوب غرب تبریز بوده که گره ترافیکی میدان تره بار به سمت خیابان ۲۰ متری آخماقیه را باز کرده و پیش بینی می شود باعث کاهش بار ترافیکی در این نقطه شود.

مسیرگشایی خیابان شهید سعیدی باعث ساماندهی و بدنه سازی محله به صورت استاندارد و منطبق بر اصول شهرسازی بوده که بافت روستایی و فرسوده ساماندهی و اصلاح می شود.

۱۴۷ پرونده در پروژه مسیر گشایی خیابان شهید سعیدی تشکیل شده که از این میان با صاحبان ۱۳۰ ملک توافق قطعی شده است و حدود ۹۰درصد پروژه توافق و آزاد سازی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=146192

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});