• امروز : جمعه - ۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 28 June - 2024
4

لزوم تغییر روش‌های آبیاری فضای سبز تبریز/ وضعیت بستر مهرانه رود ساماندهی شود

  • کد خبر : 146855
  • 03 تیر 1403 - 19:00
لزوم تغییر روش‌های آبیاری فضای سبز تبریز/ وضعیت بستر مهرانه رود ساماندهی شود
آخرین وضعیت آب خام و آب‌های سطحی تبریز در جلسه علنی شورای شهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش یازاکو به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تبریز، دویستمین جلسه علنی شورای ششم صبح امروز (یکشنبه) در عمارت تاریخی شهرداری تبریز برگزار شد.

در این جلسه گزارش شهرداری و مشاور متبوع در خصوص ساماندهی شبکه آب خام و آب‌های سطحی تبریز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

احد صادقی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورا درباره وضعیت آب‌های خام و سطحی تبریز گفت: وضعیت شبکه آب خام مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شد که وضعیت در این مورد چندان جالب نیست. از ۱۰۰ واحد آب که برای فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد، تنها ۴۵ درصد مفید است و بقیه‌اش به هدر می‌رود و باید روش‌های آبیاری تغییر پیدا کند.

وی ادامه داد: از نهر‌ها غفلت شده و شبکه‌های قابل دسترس باید بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند. شبکه‌های آبی برخی مناطق با توجه به تأمین منابع مالی تکمیل است اما برخی مناطق تکمیل نیستند و با این اوصاف فضای سبز دچار آسیب دیدگی خواهد شد.

سید کاظم زعفرانچیلر، عضو شورای ششم در این خصوص گفت: اتفاقی که در سال‌های اخیر رخ داده، این است که بستر مهرانه رود بتن‌ریزی و سنگفرش شده است و جذب آب را به صفر رسانده و بر روی آب‌های زیر زمینی تأثیرگذار بوده است و بایستی مشخص شود که برنامه‌ای برای اصلاح این وضعیت وجود دارد یا خیر.

وی افزود: نظر بنده به عنوان یک شهروند و نه کارشناس این است که آن مسیری که آب در حالت عادی با دبی کم از آن عبور پیدا می‌کند به حالت قبلی بازگردانده شود تا آب از این طرق جذب شود. در برخی قسمت‌ها نیز ارتفاع مسیر حرکت آب طوری ساخته شده که لبریز می‌شود و البته این وضعیت قابل اصلاح است.

زعفرانچیلر در خصوص کاهش مصرف آب بیان کرد: چمن گونه خاصی برای توسعه فضای سبز نیست و آب زیادی تلف می‌کند از طرفی چمن گونه‌ای بومی نیست که بگویم نمی‌توانیم آن را به کار نگیریم پس در نتیجه می‌توانیم، گیاه‌های بومی را جایگزینش کنیم.

در ادامه این جلسه علیرضا نوای باغبان، عضو شورای ششم با انتقاد از زمان‌بندی اختصاص یافته به دستور جلسات و عدم رعایت آن اظهار داشت: برای جلسه امروز ۱۰ دستور جلسه تعیین شده بود که دو دستور جلسه اول حدود دو ساعت و نیم به طول انجامیده است. مدیریت جلسه توسط رئیس شورای اسلامی صورت می‌گیرد و بایستی موارد ضروری در اولویت قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=146855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});