• امروز : جمعه - ۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 28 June - 2024
2

آغاز طراحی و توسعه شبکه شتاب‌نگاری برای ۳ کلانشهر کشور

  • کد خبر : 146894
  • 04 تیر 1403 - 11:30
آغاز طراحی و توسعه شبکه شتاب‌نگاری برای ۳ کلانشهر کشور
یازاکو - رئیس شبکه شتاب‌نگاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از آغاز طراحی و توسعه شبکه شتاب‌نگاری برای ۳ کلانشهر تهران، تبریز و مشهد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، محمد شاهوار ضمن تشریح اقدامات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بخش توسعه شبکه شتاب‌نگاری کشور، گفت: تقریباً از سال‌های ۱۳۹۶ به بعد نوسازی و بازسازی شبکه شتاب‌نگاری در کشور آغاز شد که در این مدت ۸۸۰ دستگاه، خریداری و ۹۰ درصد آنها نصب شد.

شاهوار با بیان اینکه هم‌اکنون یک هزار و ۵۲۷ ایستگاه شتاب‌نگاری فعال در کشور وجود دارد، افزود: نیمی از ایستگاه‌های شتاب‌نگاری کشور دستگاه‌های به‌روز پاسخ سریع به زلزله را دارا هستند.

وی توضیح داد: مقرر بوده سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ ایستگاه، نوسازی و صاحب نسل جدید شبکه شتاب‌نگاری در کشور شود و بتوان با کمک این دستگاه‌ها پاسخ سریع برای زلزله را به مراکز حساس مخابره کرد.

به گفته وی، بر اساس قانون مدیریت بحران راه‌اندازی دستگاه‌های پاسخ سریع به زلزله در ۱۸ شهر از جمله تهران، تبریز، مشهد، کرج، شیراز، بندرعباس، کرمانشاه، قزوین، کرمان، رشت، ارومیه، اهواز، بوشهر و ساری در برنامه قرار گرفت که طراحی و توسعه شبکه برای ۳ شهر تهران، تبریز و مشهد آغاز شده است.

رئیس شبکه شتاب‌نگاری افزود: حدود ۴۵ ایستگاه در شهر تهران، ۱۱ ایستگاه در تبریز و ۱۰ ایستگاه در مشهد نصب و راه‌اندازی شده است.

شاهوار، برآورد اولیه برای نصب و راه‌اندازی شبکه شتاب‌نگاری در ۱۸ شهر بزرگ کشور را معادل ۸۵۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای این بخش تخصیص یافته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=146894

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});