• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

حمل و نقل آزمایشی در مسیر ترانزیتی خلیج فارس به دریای سیاه آغاز شد

  • کد خبر : 43539
  • 03 دی 1400 - 12:00
حمل و نقل آزمایشی در مسیر ترانزیتی خلیج فارس به دریای سیاه آغاز شد
یاز اکو- یک پلتفرم همکاری منطقه ای دیگر در قفقاز جنوبی با مشارکت سه کشور در حال ایجاد است. به این ترتیب اولین اجرای آزمایشی هم اکنون در مسیر ترانزیتی خلیج فارس به دریای سیاه با عبور از آذربایجان، ایران و گرجستان در حال انجام است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آپا، وزارت توسعه دیجیتال و حمل و نقل آذربایجان این خبر را اعلام کرده است.

این منبع می افزاید کاروان خودروهای سه کشور از بیله سوار ایران به آذربایجان و سپس به بنادر گرجستان و بلغارستان و سپس از طریق زمینی به سایر کشورهای اروپای شرقی حمل خواهد شد. این مسیر از جنوب ایران از خلیج فارس شروع و تا اروپا ادامه دارد.

مراسم بدرقه با حضور کاروان خودروهای آذربایجانی، ایرانی و گرجستانی از تبریز در روز ۳۱ آذرماه برگزار شد. در این مراسم نمایندگانی از سازمان حمل و نقل و پایانه های جمهوری اسلامی ایران، استانداری آذربایجان شرقی، سفارت جمهوری آذربایجان و گرجستان در ایران حضور داشتند.

روز پنج شنبه این کاروان وارد جمهوری آذربایجان گردید.نتایجی که در طول اجرای آزمایشی به دست می آید مورد مطالعه قرار می گیرد و اثربخشی مسیر مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

لازم به ذکر است در آینده امکان انجام حمل و نقل ریلی از طریق این کریدور وجود خواهد داشت.

بر اساس این پروژه، کشورهای جنوب آسیا نیز از طریق این کریدور مسیر دیگری به سمت غرب خواهند داشت.

این منبع افزود: این کریدور حمل‌ونقل و گسترش کاربری‌های آتی آن نویدبخش مزایای اقتصادی قابل توجهی برای کشورهای منطقه است. این کریدور هم از نظر ترافیک ترانزیتی و هم دسترسی به بازارهای جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است. این امر باعث تقویت موقعیت جمهوری آذربایجان به عنوان یک قطب حمل و نقل و نیروی پیشرو پروژه های بزرگ حمل و نقل و ارتباط در منطقه و افزایش درآمد حاصل از حمل و نقل بین المللی کالا خواهد شد. در نتیجه موقعیت استراتژیک کشور آذربایجان بیش از پیش تقویت خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=43539

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});