• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4

قیمت ۶ خودروی وارداتی قطعی شد

  • کد خبر : 123342
  • 13 آبان 1402 - 10:45
قیمت ۶ خودروی وارداتی قطعی شد
یازاکو - سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان قیمت قطعی ۶ محصول وارداتی را اعلام کرد. قیمت خودروهای یاد‌شده هم‌اکنون در سایت سامانه یکپارچه فروش خودرو قابل‌رویت است.

به گارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از دنیای اقتصاد، هفته گذشته قیمت ۶ محصول وارداتی به صورت علی‌الحساب در سامانه یکپارچه قرار گرفته بود؛ حالا اما قیمت قطعی را سازمان حمایت اعلام کرده است. در سامانه مذکور همچنین این تبصره مورد تاکید قرار گرفته که قیمت‌های اعلام‌شده، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌ خودروها اضافه می‌شود. بنابراین حدود ۲۰درصد به قیمت‌های قطعی اعلام‌شده از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اضافه می‌شود .

اما طبق جدول قیمتی که در سامانه یکپارچه قرار گرفته است، خودرو H5 بهمن‌موتور با قیمت ۲میلیارد و ۲۹۱میلیون و ۸۰۰هزار تومان، T77 بهمن‌موتور با قیمت یک‌میلیارد و ۶۵۱میلیون و ۶۰۰هزار تومان، کرولا ۱۲۰۰ با قیمت یک‌میلیارد و ۷۴۷میلیون و ۳۰۰هزار تومان و خودروی سلتوس از شرکت کوشا خودرو نگین با قیمت ۲میلیارد و ۱۵۵میلیون و ۱۰۰هزار تومان عرضه خواهند شد.همچنین VS5 ماموت‌خودرو با قیمت یک‌میلیارد و ۶۹۵میلیون و ۷۰۰هزار تومان و VS7 ماموت‌خودرو با قیمت ۲میلیارد و ۲۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان عرضه می‌شود. پیش از این در جلسه دوم آبان‌ماه شورای رقابت تبصره‌ای به بند ۱-۳ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری اضافه شد که بر مبنای آن قیمت کلیه خودروهای وارداتی بر‌اساس ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای وارداتی توسط سازمان حمایت محاسبه و ابلاغ شود.

گویا این تصمیم شورای رقابت با هدف «تسهیل و تسریع در واردات خودرو» گرفته شده که در دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت مورد تاکید قرار گرفته است. بنابراین در شرایطی قیمت قطعی ۶ خودروی وارداتی توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان منتشر شده که وزارت صمت پیش از این اعلام کرده بود که اولویت واردات با خودروهای کم‌مصرف و ارزان‌‌قیمت خواهد بود، حال آنکه بیشتر محصولات وارداتی با اعلام قیمت قطعی آنها بالای یک‌میلیارد تومان قیمت دارند.با این حال تسریع واردات خودرو با قیمت‌های نجومی می‌تواند به تعادل بازار وارداتی‌ها کمک کند و از قیمت محصولات قدیمی موجود بکاهد.

p16 copy

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=123342

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});