• امروز : یکشنبه - ۱۰ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 30 June - 2024
0
‍ رحمت‌اله بیگدلی در ارومیه:

آذربایجان در نهضت مشروطیت، مشروطیت را از چنگ استبداد نجات داد و اینک با محوریت دکتر پزشکیان جمهوریت را نجات خواهد داد

  • کد خبر : 147210
  • 07 تیر 1403 - 8:45
آذربایجان در نهضت مشروطیت، مشروطیت را از چنگ استبداد نجات داد و اینک با محوریت دکتر پزشکیان جمهوریت را نجات خواهد داد
یازاکو - رحمت‌اله بیگدلی در ارومیه گفت: آذربایجان در نهضت مشروطیت، مشروطیت را از چنگ استبداد نجات داد و اینک با محوریت دکتر پزشکیان جمهوریت را نجات خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو،  حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت‌اله بیگدلی، عضو شورای سیاستگذاری ستاد مرکزی دکتر مسعود پزشکیان که در همایش حامیان دکتر پزشکیان در ارومیه سخن می‌گفت با اشاره به نقش تاریخی مردم آذربایجان در نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی گفت:

ما در ایام سرنوشت‌ساز و خطیری واقع شده‌ایم و تا چند روز دیگر یک انتخاب بزرگ توسط ملت ایران صورت می‌گیرد. ملت ایران دست به انتخابی خواهد زد که به‌جرأت می‌توانم بگویم یکی از حساس‌ترین انتخاب‌های این ملت شریف و بزرگ خواهد بود.

ملت بزرگ ایران در تاریخ معاصر خود از مشکلاتی چون استبداد، استعمار و استثمار رنج می‌برده است و برای رهایی از این سه عامل فساد دست به نهضت‌ها انقلاب‌های بزرگ زده است.

انقلاب اسلامی نتیجه تجمیع مطالبات ملت در همه نهضت‌ها از دوران مشروطیت و منادی آرمان‌های بلندی مانند استقلال، آزادی، جمهوریت یعنی حاکمیت اراده ملی از صدر تا ذیل حکومت، اسلامیت، عدالت علوی، فقرزدایی، رفع شکاف‌های اجتماعی، رفع تبعیض و دیگر آرمان‌های بلند بود.

متأسفانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بنا به برخی علل داخلی و خارجی و از جمله جنگ تحمیلی و …، برخی از این آرمان‌های بزرگ ما به مُحاق رفت و ما شاهد بروز ناکارآمدی و فساد در نظام شدیم و روزی دیدیم که ما نیاز به اصلاح در راهی که پیموده‌ایم داریم. در نتیجه ملت ایران حماسه دوم خرداد ۱۳۷۶ را تحت عنوان جنبش اصلاحات به منصه ظهور رساند.

اما باز متأسفانه ما گرفتار یک سلسله درگیری‌ها و کارشکنی‌های داخلی، ضعف‌های درونی جنبش اصلاحات و کارشکنی‌های خارجی شدیم و در نتیجه یکی از فاسدترین دولت‌های تاریخ ایران روی کار آمد و بلایی بر سر این کشور و مردم آورد که شاید جبران مشکلاتی که این دولت برای کشور ایجاد کرد بیش از یک قرن طول بکشد!

دولتی که بیش از ۷۵۰ میلیارد دلار درآمد نفتی را با بی برنامگی و شلختگی و ناکارآمدی و فساد بدون این‌که ثمره آن نصیب ملت ایران شود دود کرد و به‌هوا فرستاد.

نتیجه این ناکارآمدی و فسادها وقایع ناگوار سال ۱۳۸۸ بود که در پی آن‌ وقایع باز شاهد شکاف‌ها و اختلاف‌های زیادی میان ملت و دولت بودیم تا این‌که در گذر زمان باز ملت تصمیم گرفت به بازسازی آنچه که روی داده است بپردازد و دیدیم که در سال ۱۳۹۲ و سال ۱۳۹۶ ملت به صحنه آمد و با رأی ۲۴ میلیونی خود اراده ملی را به منصه ظهور رساند.

اما متأسفانه پس از این همه وقایع عبرت‌آموز ما گرفتار دو مشکل اساسی شدیم؛ از یک‌سو گرفتار ردصلاحیت چهره‌های مورد اعتماد مردم در انتخابات‌های مجلس و ریاست‌جمهوری و از سوی دیگر مبتلای به دل‌زدگی و قهر ملت با صندوق‌های رأی شدیم که در نتیجه مجلس و دولتی با حداقل آرای ملت تشکیل شد و علی‌رغم این‌که حاکمیت یک‌دست شد نتوانستند گرهی از گره فروبسته مشکلات مردم بگشایند و در نتیجه ما امروز می‌بینیم که ملت به‌شدت در زمینه‌های مختلف از جمله مسایل اقتصادی و معیشتی رنج می‌برد و حاکمیت یک‌دست نیز راه به جایی نمی‌برد.

براساس پژوهش مؤسسه بروکیگنز آمریکا در باره ۱۷۰ انتخابات در سراسر جهان هیچ‌گاه تحریم انتخابات مفید به حال ملت و اپوزیسیون و جریان تحریم‌گر نبوده و در این پژوهش تصریح و تأکید شده است که باید از همه روزنه های موجود برای تحقق دموکراسی و تجلی اراده ملی استفاده شود و اجازه داده نشود که  کسانی با ردصلاحیت و محدودکردن اراده ملی مردم را از شرکت در انتخابات دلزده و خسته کنند. دلزده و خسته شدن مردم از صندوق رای هم به ضرر ملت و هم به ضرر کشور و حتی اپوزیسیون است و باعث روی کارآمدن ناکارآمدان می‌شود.

امروز روز مجاهدت است، امروز روزی است که همه ما مردم باید به صحنه بیاییم و دیگران را تشویق کنیم تا در انتخابات شرکت کنند و این حالت دلزدگی و دلسردی را که پیش آمده است کنار بگذارند و از این فرصتی که با تدبیر مقام معظم رهبری در اختیار ملت ایران قرار گرفته نهایت استفاده را بکنیم تا به فضل الهی بتوانیم در روز ۸ تیر فرزند غیور، جوانمرد، پاکدست و پاکدامن آذربایجان دکتر مسعود پزشکیان را بر مسند ریاست‌جمهوری اسلامی ایران بنشانیم.

مردم غیور آذربایجان در نهضت مشروطیت با مجاهدت‌های خود و رشادت‌های سردارانش چون ستارخان و باقرخان توانستند در برابر استبداد محمدعلی شاهی بایستند و نهضت مشروطیت را نجات دهند.

امروز مردم آذربایجان باید رسالت تاریخی خود را تکرار کنند و به صحنه بیایند و با محوریت دکتر مسعود پزشکیان جمهوریت را از چنگ مخالفان جمهوریت نجات دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=147210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});