• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
2

زنجان رتبه نخست ایجاد اشتغال تعهد شده را در کشور کسب کرد

  • کد خبر : 147327
  • 09 تیر 1403 - 14:45
زنجان رتبه نخست ایجاد اشتغال تعهد شده را در کشور کسب کرد
یازاکو - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: بر اساس راستی آزمایی‌ داده‌های ثبت شده، ‌این استان با تحقق ۱۰۸ درصدی اشتغال تعهد شده در سال گذشته، رتبه نخست کشور را در این خصوص به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، حسین محمدی روز شنبه افزود: اطلاعات مربوط به اشتغال‌های ایجاد شده در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت می شود و از این طریق با روش‌های مختلفی مورد راستی آزمایی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته با ایجاد بیش از ۱۶ هزار شغل، عملکرد استان در عملیاتی کردن تعهد اشتغال به میزان ۱۰۸ درصد شد که در این زمینه در ردیف استان‌های برتر قرار گرفتیم.

محمدی اظهار داشت: پارسال تعهد استان ایجاد ۱۴ هزار و ۶۴۹ فرصت شغلی با کمک دستگاه های اجرایی دولتی بود که با همراهی تمامی آنها اطلاعات بیش از ۱۶ هزار نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان تصریح کرد: ایجاد ۱۱ هزار و ۵۷ شغل جدید در استان طی سال جاری هدفگذاری و سهم شهرستان‌ها نیز بر اساس جمعیت، وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در آنها، تعیین و ابلاغ شده است.

محمدی افزود: اولویت استان در سال جاری تمرکز بر اشتغال دانش آموختگان است که در این راستا متعهد شده ایم ۴۰ درصد از سهم اشتغالزایی استان به این قشر اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال تابع مداخلات مستقیم دستگاههای اجرایی در پرداخت تسهیلات همچنین بهبود شرایط کسب و کار در استان است و ما از این راه‌ها اشتغال هدفگذاری شده را محقق می کنیم.

زنجان در سال گذشته نیز رتبه نخست را در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور کسب کرد.

از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان ۸۳۰ هزار نفر در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=147327

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});