• امروز : سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
3

کشت متراکم چغندرقند در بیش از ۱۴۰ هکتار از مزارع ارومیه

  • کد خبر : 147394
  • 10 تیر 1403 - 11:30
کشت متراکم چغندرقند در بیش از ۱۴۰ هکتار از مزارع ارومیه
یازاکو - مدیر جهاد کشاورزی ارومیه از کشت ۱۴۰ هکتار از مزارع چغندرقند شهرستان با آرایش کاشت ۲۵×۵۰ در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، پرویز امجدی از کشت ۱۴۰ هکتار از مزارع چغندرقند شهرستان با آرایش کاشت ۲۵×۵۰ در سال زراعی جاری خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: آرایش کشت دو ردیفه چغندر قند یکی از روش‌های جدید کشت چغندر قند می‌باشد. در این روش روی هر پشته دو ردیف چغندر قند که فاصله هر بوته از هم ۲۵ سانتی متر و عرض جوی (فاصله دو پشته از هم) ۵۰ سانتی متر می‌باشد.

وی افزود:در این روش کشت به دلیل افزایش ردیف کشت و احتمال افزایش سبز بذور، تعداد گیاهچه در هکتار افزایش یافته که سبب افزایش عملکرد در واحد سطح می‌شود.

امجدی تصریح کرد: در این روش نسبت به روش مرسوم ۵۰×۵۰ میزان تراکم بوته از ۱۰۰ هزار بوته در هکتار به ۱۳۰ هزار بوته افزایش یافته که با مدیریت مناسب مزرعه میزان تولید محصول نیز افزایش می‌یابد. همچنین در این نوع آرایش کشت با استفاده از یک نوار تیپ بر روی هر پشته، دو ردیف چغندرقند آبیاری میشود که باتوجه به پر آب بر بودن این محصول، در میزان نوار تیپ و آب مصرفی صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای مشاهده میشود.

پرویز امجدی گفت:در این روش علارغم افزایش تراکم به جهت فاصله مناسب پشته‌ها از یکدیگر براحتی میتوان از ادوات کشاورزی در مراحل داشت و برداشت چغندر قند بهره‌مند شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=147394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});