• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
3

آذربایجان شرقی رتبه اول در تولید محصولات دیمی گندم

  • کد خبر : 147717
  • 13 تیر 1403 - 11:00
آذربایجان شرقی رتبه اول در تولید محصولات دیمی گندم
یازاکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: متوسط تولید گندم نسبت به جمعیت در استان از متوسط کشوری بالاتر بوده و این استان دارای رتبه اول تولید محصولات دیمی گندم است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، حیدر فتح‌زاده در جلسه بررسی مسائل خرید تضمینی گندم سال ۱۴۰۳ در استان که با حضور اکبر فتحی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: کاشت گندم، ۹.۴ درصد از کل مساحت زراعی استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از بابت تولید گندم در رتبه سوم کشور قرار دارد، افزود: کل مساحت کشت آبی استان ۷۱ هزار و ۱۶۸ هکتار، مساحت دیم ۴۱۳ هزار و ۶۲۴ هکتار است.

وی تشریح کرد: متوسط تولید گندم نسبت به جمعیت در استان از متوسط کشوری بالاتر بوده و این استان دارای رتبه اول تولید محصولات دیمی گندم است که در تلاشیم بخش عمده‌ای از نیازمندی‌های تولید گندم در استان را تامین کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به ارائه گزارشی در مورد آمار نهایی کشت قراردادی گندم آبی استان در سال زراعی گذشته، مقایسه برنامه‌های ابلاغی و اجرایی طرح جهش تولید در دیمزارها در ۲ سال گذشته، برنامه ابلاغی معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در مورد سطح، تولید و عملکرد گندم استان و غیره پرداخت.

اکبر فتحی اعلام کرد: در استان آذربایجان شرقی به وسعت ۴۸۰ هزار هکتار به صورت دیمی و ۵۸ هزار هکتار نیز به صورت آبی گندم کشت شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=147717

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});