• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

پشت صحنه پیشنهاد پاشینیان به علی اف؛ طراحی نقشه جدید

  • کد خبر : 26365
  • 23 مرداد 1400 - 14:08
پشت صحنه پیشنهاد پاشینیان به علی اف؛ طراحی نقشه جدید
یاز اکو - اگر به زمینه اظهارات پاشینیان مبنی بر آماده بودن آنها برای مذاکره با آذربایجان نگاه کنیم، اظهارات ارشاک کاراپتیان وزیر دفاع ارمنستان در دیدار با استانیسلاو زاس دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی مبنی بر: "اگر وضعیت در مرز ارمنستان و آذربایجان به صورت مسالمت آمیز حل نشود، ایروان حق استفاده از زور را برای خود محفوظ می دارد." نشان دهنده این موضوع است که آنها قصد دارند موقعیت خود را مستحکم و دست خود را برای مذاکرات تقویت کنند. اما تلاش ارمنستان برای تقویت موقعیت خود تنها در قالب کلمات است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پرتال ملی آز این مطلب را فرهاد محمداف کارشناس مسائل سیاسی طی مصاحبه با این پرتال اعلام کرد.

این کارشناس سیاسی اضاف می کند که قره باغ یک مسئله داخلی آذربایجان است. به استناد وزیر دفاع ارمنستان برنامه این کشور تقویت موقعیت خود و همچنین فعال سازی واحدهای نظامی مستقر در قره باغ است.هدف اصلی ارمنستان از پذیرفتن دیدار دو‌جانبه برهم زدن مذاکرات یا گنجاندن موضوع قره باغ در دستور کار گفتگوهای پاشینیان با رئیس جمهور آذربایجان است. به عبارت دیگر، برای همگان روشن است که رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرده است که مناقشه قره باغ به پایان رسیده است و گفتگو با رهبری ارمنستان در مورد قره باغ غیرممکن است.

دستور کار آذربایجان برای مذاکرات فقط می تواند شامل مسائل بین ارمنستان و دو کشور باشد. این شامل یک توافقنامه صلح، تعیین حدود مرزها و گشایش مسیرهای ارتباطاتی است.آذربایجان این مسائل را بخش بندی می کند. مساله قره باغ قبلاً یک مسئله داخلی آذربایجان است و ما فقط می توانیم آن را با مشکلات آنجا مرتبط کنیم.در آخرین بیانیه وزارت دفاع آذربایجان نیز آمده است که ما از نیروهای صلحجوی روسی می خواهیم که مفاد بیانیه سه جانبه را اجرا کنند.ما در حال بحث درباره مسائل بین المللی با ارمنستان هستیم. یعنی تشکیل دستور کار در این جهت است.

از سوی دیگر پاشینیان با استفاده از تحریکات در مرزها و همچنین تحریکات بقایای نیروهای مسلح ارمنستان در قره باغ تلاش می کند تا آذربایجان را به بحث و گفتگو در مورد قره باغ تحت ریاست مشترک گروه مینسک بازگرداند.

وزارت امور خارجه آذربایجان به آخرین بیانیه روسای گروه مینسک واکنشی نشان نداد.این بدان معناست که اگر گروه مینسک بخواهد موضوع قره باغ را دوباره در دستور کار قرار دهد، آذربایجان این دستور کار را نمی پذیرد.در نتیجه عنوان “صلح پسند” از سوی پاشینیان نوعی عوام فریبی است.او پیشاپیش می داند که این غیرممکن است و بنابراین سعی می کند آذربایجان را در نظر جامعه بین المللی به عنوان یک نیروی مخرب نشان دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=26365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});